Від 16 січня українська мова обов'язкова в обслуговуванні: кого це стосується

Винятком може стати особисте прохання клієнта щодо обслуговування іноземною мовою
15 Грудня, 16:51 212

Від 16 січня 2021 року відбудеться остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову.

Про це повідомив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь, передає Урядовий портал.

Від 16 січня набуває чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", за якою усі заклади, що працюють у сфері обслуговування, повинні перейти на державну мову. Відповідно до закону всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.

На практиці це означає, що український споживач нарешті отримає право на обслуговування державною мовою за замовчуванням - у супермаркеті чи в інтернет-магазині, у кав'ярні чи ресторані, в банку чи в аптеці, на АЗС чи на вокзалі, в спортзалі чи бібліотеці тощо, - сказав він.

Винятком може стати особисте прохання клієнта щодо обслуговування іноземною мовою, прийнятною для обох сторін.

Йдеться не лише про сферу торгівлю, а й про освітні послуги (гуртки й секції), медичне обслуговування, надання соціальних послуг тощо.

Читайте також

Також українською мовою повинна подаватися інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, квитках, меню тощо. Іншими мовами не заборонено дублювати інформацію.

Кремінь зазначив, що у випадку порушення права на отримання інформації та послуг українською мовою, споживач насамперед повинен звернутися до працівника з проханням обслуговувати його українською, до менеджера або вищої керівної посадової особи, з проханням виправити ситуацію. Порушення ж зафіксувати можна у книзі скарг.

У разі порушення прав на отримання інформації та послуг українською мовою можна звертатися до Уповноваженого із захисту державної мови (поштова адреса: 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12; e-mail: kremin@kmu.gov.ua). Кожен може скласти скаргу та направити її письмово або електронною поштою.

При цьому важливо надати максимально повну інформацію про суб’єкт господарювання, обставини та докази, що підтверджують порушення, - розповів Кремінь.

Нагадаємо, 9 жовтня Верховний суд України зазначив, що президент Володимир Зеленський зобов’язаний спілкуватися державною мовою під час виконання службових обов’язків.