Світові виробники переходять на екологічно чистий бензин: по чому альтернативне пальне

Вуглецево-нейтральне пальне вже винайшли та навіть вироблять. Але зараз його ціна надто висока
Світові виробники переходять на екологічно чистий бензин: по чому альтернативне пальне
Бензин, заправка (фото: ОККО)
11 Січня 2023, 18:38
читать на русском

Європейський Союз вимагає, щоб для забезпечення роботи транспортних засобів з двигунами внутрішнього згоряння було розроблено паливо з нейтральним вмістом вуглецю. І вже є кілька компаній, включаючи Porsche, які працюють над цим.

Про це пише 24 канал AVTO.

Першим, хто досяг цього або принаймні випустив на ринок перше вуглецево-нейтральне синтетичне паливо, яке вписується в так звані стандарти нейтральності, був Zero Petroleum. Компанію, яку очолює Педді Лоу, африканський інженер, який брав участь у технічному керуванні McLaren і Williams у Формулі-1.

Компанія Zero Petroleum вже деякий час розробляє паливо з нейтральним вмістом вуглецю. І ось зараз вони оголосили, що нарешті мають перше синтетичне паливо з нейтральним вмістом вуглецю, яке можна використовувати в дизельних і бензинових двигунах і, що навіть важливіше, без будь-яких модифікацій у механіці авто.

І, як вони пояснюють на своєму вебсайті, під час виробництва цього синтетичного палива вони затримують вуглець з атмосфери. Коли це синтетичне паливо спалюється, CO2 виділяється назад в атмосферу, але ключовим є те, що цей викид газу менший, ніж кількість, яка утримується під час виробництва продукту. Тому баланс є нейтральним.

Але не все золото, що блищить, і проєкт, який є "настільки зеленим" у своєму розвитку, має свої мінуси. Найбільшою проблемою в цьому випадку є ціна, адже сьогодні він коштує не менше 2800 євро/літр.

Сам Педді Лоу наприкінці 2021 року у співпраці з британською армією вже провів льотні випробування з використанням цього інноваційного синтетичного палива. Сьогодні це пальне вже є в його магазині, але продається воно в 20-літрових каністрах, кожна з яких коштує 56 000 євро.

Але річ у тому, що зараз комерціалізація цього палива не орієнтована на "звичайних споживачів". Ідея полягає не в тому, щоб продати його, щоб ви залили таке пальне у свою машину, це просто спосіб отримати предмет колекціонування. А також підтримувати компанію в її розвитку, звичайно.

Фактично, на вебсайті вони пояснюють, що їхня мета — масове виробництво з 2027 року, і що це синтетичне паливо доступне кожному. І на той час вони мають цільову ціну 3,5 долара за літр або навіть менше. Тож це буде коштувати нам приблизно стільки ж, скільки на той час коштуватимуть бензин чи дизельне паливо.

Нагадаємо, вартість бензину в нашій країні все одно залишається однією з найнижчих у Європі. Найдешевший у світі бензин у Венесуелі – лише 0,02 долара за літр.

Читайте також