Не більше десяти тисяч євро: у ЄС запровадили обмеження на готівкові розрахунки
У Києві на нещодавно реконструйованому Шулявському шляхопроводі обвалились три опори освітлення. Міст після повної реконструкції відкрили у грудні минулого року, а вартість проєкту за час реконструкції зросла з 598,5 млн до 1 млрд 726 млн грн.
Ймовірна причина обвалу опор
Судячи з фото, поганий сам вузол, туди потрапила вода, замерзла між пластинами де кріпляться стовпи ліхтарів до мосту. Внаслідок розширення виник чималий тиск. Очевидно, що така ситуація пов'язана саме з помилкою, а не якоюсь аномалією. Це перш за все погане рішення та виконання.
Проблема не в бетоні
Коли міст будували, була гонитва, щоб його вчасно відкрити. Не витримувались регламенти будівельних робіт, необхідні для того, щоб бетон набрав міцність. Однак сьогоднішня ситуація з цим не може бути пов'язана: якби там були проблеми з бетоном, ми б побачили інші наслідки, відірвані шматки бетону.
Тут проблема саме у поганому вузлі. Чи то виконання не за проєктом, чи сам проєкт поганий.
Хто має відповісти
Правоохоронці мають з'ясувати у чому саме помилка. Відповідно до закону, якщо роботи були виконані згідно з проєктом і немає жодних відхилень, то відповідальність падає на головного інженера-проєктувальника, який заклав таке рішення. Якщо ж те, що там зроблено не відповідає проєктному рішенню - винен технагляд, який підписав таке виконання, а також усі інші хто таке пропустили.
Про проблеми з конкурсами на проєктування міських об'єктів, та по поширені урбаністичні міфи читайте в інтерв'ю Парламент.UA з Дмитром Макагоном