Їжа та обов`язкові платежі "тягнуть" понад 60% місячного бюджету українців

Показник витрат українців на продукти і обов'язкові платежі сягає 66%, що понад удвічі більше, ніж середній світовий показник.
Головне
Їжа та обов`язкові платежі "тягнуть" понад 60% місячного бюджету українців
Магазин, супермаркет, продукти, покупки / Фото: Pexels
14 Березня 2024, 09:41
читать на русском

Більш ніж половину бюджету жителі України витрачають на їжу та обов’язкові платежі, що відрізняється від тенденції у світі.

Про це йдеться в дослідженні "Споживацькі настрої українців у другий рік повномасштабного вторгнення" від "Делойт" в Україні.

"Цього року було проведено порівняння споживацьких настроїв українців з настроями споживачів у Німеччині, Польщі, США, Канаді, ПАР та із середнім світовим показником. Українці найбільше серед жителів інших країн, у яких проводилось дослідження, витрачають на продукти та обов’язкові платежі. Цей показник сягає 66%, що понад удвічі більше, ніж середній світовий показник. Україна - єдина серед досліджуваних країн, де витрати на цю категорію перевищують 50%", - йдеться у повідомленні.

При цьому, за результатами дослідження, українці значно менше витрачають на товари та послуги, які не є необхідними для базового існування.

Найбільш помітна різниця у розподілі бюджету на такі категорії:

  • Дозвілля (включно з ресторанами/кафе), відпочинок і туризм: українці витрачають 2% свого бюджету на цю категорію, у той час, як жителі Німеччини - 17%, Польщі - 15%, США - 19%, Канади - 15%, ПАР - 17%.
  • Електроніка, побутова техніка та товари домашнього вжитку: українці витрачають 2% бюджету на цю категорію, жителі Німеччини - 10%, Польщі - 12%, США - 12%, Канади - 10%, ПАР - 14%.

У таких категоріях, як одяг та взуття, охорона здоров’я, транспортні витрати та цифрові послуги, немає відчутної різниці між українцями та жителями порівнюваних країн, додають в компанії.

Опитування українців, яке лягло в основу дослідження, проводилось з 13 до 28 листопада 2023 року. У ньому взяли участь понад 1000 жителів України віком від 18 років, які користуються смартфонами. Опитування охопило всі регіони України (за винятком тимчасово окупованих територій).

Нагадаємо, суттєвого подорожчання продуктів в Україні протягом найближчих кількох місяців не очікується. Сезонний фактор вплине на ціну овочів.

Протягом 2023 року вартість харчових продуктів в Україні поступово зростала. Найбільше злетіли в ціні м'ясо та молочні продукти. Водночас курячі яйця стали більш доступними ніж торік, і ще низка товарів у 2023-му коштують дешевше.

Національний банк прогнозує, що інфляція помірно пришвидшиться у 2024 році, але вже наступного року увійде до цільового діапазону, знизившись до 5,8%, а у 2026 році – до 5%.

Читайте також