Мовний омбудсмен розповів, куди скаржитись за обслуговування російською

Кремінь не пояснив, як саме боротимуться із порушниками закону
Мовний омбудсмен розповів, куди скаржитись за обслуговування російською
Скарга (Фото: Flicr)
12 Січня 2021, 17:44
читать на русском

Мовний омбудсмен України Тарас Кремінь розповів про алгоритм дії споживачів послуг, яких відмовилися обслуговувати українською мовою.

Про це мовний омбудсмен написав на своїй сторінці у Фейсбуці.

Покроковий алгоритм дій споживачів виглядає так:

  1. Спробувати владнати ситуацію "миром" та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
  2. У разі відмови працівника, звернутись до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
  3. У разі подальшого конфлікту зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та відомості про суб'єкта господарювання (назву, місцеперебування, контакти).
  4. Подати скаргу до омбудсмена на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку [email protected] або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/

Читайте також

У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли і за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. До скарги рекомендовано додати докази.

Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.

Скарги подаються омбудсмену протягом шести місяців з дня порушення.

Нагадаємо, від 16 січня 2020 року відбудеться остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Набуває чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", за якою усі заклади, що працюють у сфері обслуговування, повинні перейти на державну мову.

Відповідно до закону всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.

1