Омбудсман пояснив, як правильно оформити скаргу на порушника "мовного закону"
Значна частина скарг та повідомлень щодо порушення закону про мову в Україні містять недостатньо інформації для належного реагування мовного омбудсмана.
Через це Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь на сторінці у Facebook роз'яснив, які відомості має містити скарга про недотримання вимог закону про забезпечення функціонування української мови як державної.
На жаль, значна частина з них (скарг), що надходять електронною поштою, не містить достатньої для належного реагування інформації. Відсутність у зверненні даних про особу заявника, як того вимагає Закон, унеможливлює розгляд власне як звернення чи скарги, - зазначає омбудсман.
Він додав, що відсутність відомостей про особу порушника часто унеможливлюють комунікацію з ним у майбутньому й, відповідно, застосування санкцій, передбачених законом.
Тому обов'язково потрібно вказувати у зверненнях найменування юридичної або фізичної особи-підприємця, які порушили закон.
Омбудсман повідомляє, що для прискорення реагування та підвищити якість розгляду скарг і застосування санкцій потрібно вказувати у зверненнях таку інформацію:
- прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи;
- суть скарги: який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою та яким чином порушив закон про мову;
- письмова скарга має бути підписана заявником із зазначенням дати (підпис в електронному зверненні не обов'язковий);
- електронна скарга має містити електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним (телефон, соцмережі, месенджери тощо).
Також він наголосив. що звернення має містити докази. Йдеться про аудіо-, відеофайли, письмові свідчення очевидців тощо.
Особа, яка стала свідком порушення закону про мову, може подати скаргу впродовж 6 місяців, але не пізніше.
Нагадаємо, що українська "Вікіпедія" обігнала арабську та посіла 16 місце за кількістю статей серед 328 мовних розділів онлайн-енциклопедії.
Читайте також