Українські політики витратили на рекламу у Facebook понад 2,5 млн доларів

Витрати на рекламу значно зросли
Українські політики витратили на рекламу у Facebook понад 2,5 млн доларів
Застосунок Facebook Фото: Блог LiveTex
1 Жовтня 2020, 14:21
читать на русском

Від 1 до 25 вересня на політичну рекламу у Facebook було витрачено понад 1 мільйон доларів (більш ніж 28 мільйонів гривень). Загалом же витрати на політичну та соціальну рекламу в українському сегменті соцмережі 2020 року перевищили 2,56 мільйона доларів.

Про це повідомив громадський рух "ЧЕСНО", проаналізувавши дані бібліотеки Facebook-реклами.

Зазначається, що за 25 днів вересня витрати на соцмережі зросли в понад 2 рази порівняно із серпнем. У вересні на рекламу найбільше витрачали партійні сторінки та особисті сторінки політиків. На них припадає близько 75% усіх витрат у вересні.

Читайте також

Важливо, що до 25 вересня тривало подання документів на реєстрацію кандидатів, а трансльована до реєстрації реклама формально не є агітацією й фактично не регулюється законодавством.

Найбільше на рекламу в соцмережі у вересні витрачали партії "За майбутнє" та її представники – понад 203 тисячі доларів. Левова частка витрат політсили припадає на рекламу з партійної сторінки та сторінок Ігоря Палиці й Олександра Шевченка. "За майбутнє" перевершила сукупні витрати інших лідерів рейтингу – "Слуги народу" та "Нашого краю", які у вересні за рекламу в соцмережах заплатили 137 і 64 тисячі доларів відповідно, - зазначили у "ЧЕСНО".

Також витрати "Слуги народу" у вересні зросли передовсім через просування кандидатів у мери Києва (Ірини Верещук) та Кривого Рогу (Дмитра Шевчика).

Читайте також

Сторінка "Слуга Кривого Рога" витратила на рекламу у Facebook 5,8 тисячі доларів. Вона просуває Дмитра Шевчика, який є гендиректором "Центрального гірничо-збагачувального комбінату", а також депутатом облради від "Опозиційного блоку". 31 серпня його висунули на посаду міського голови Кривого Рогу на з’їзді партії "Слуга народу".

На користь Дмитра Шевчика працює не лише одна сторінка. У вересні з сторінки "Гордость Кривого Рога" за рекламу заплатили 5,6 тисячі доларів. Сторінка "ЗЕмляки за ЗЕленского", котра теж агітує за Шевчика, витратила ще понад 5 тисяч доларів.

Фото: Громадський рух "ЧЕСНО"

Цікаво, що сторінка "Кривой Рог за ЮЗИКА" у вересні витратили на рекламу проти Дмитра Шевчика 5,4 тисячі доларів, а сторінка "ПОЗОР Зеленскому" – ще 3,9 тисячі доларів.

Фото: Громадський рух "ЧЕСНО"

Партії вибирають різні стратегії поширення реклами. Якщо одні просувають контент через офіційні партійні сторінки й особисті сторінки своїх представників, то інші створюють складні мережі сторінок, котрі прямого зв’язку з партією чи кандидатом не мають.

Традиційно багато на соцмережі витрачають "Європейська солідарність" (46 тисяч доларів), ОПЗЖ (39 тисяч доларів), "Перемога Пальчевського" (38 тисяч доларів), "Пропозиція" (35 тисяч доларів) і "Батьківщина" (25 тисяч доларів), - зазначили у "ЧЕСНО".

Додамо, що на користь Андрія Пальчевського та його іменної партії з різноманітних сторінок поширюють результати соціологічних опитувань, за якими він є основним конкурентом Віталія Кличка. На рекламування таких опитувань у вересні витратили майже 17 тисяч доларів, а впродовж року – понад 40 тисяч.

Рекламу з офіційної сторінки партії "Перемога Пальчевського" оплачує ГО “Перемога Пальчевського”. Цю громадську організацію заснували за кілька тижнів після створення (перейменування) однойменної політсили.

Нагадаємо, що виборча кампанія у столиці набирає обертів. Попереду - майже двомісячна битва за крісло мера столиці та контроль за 60 мільярдами гривень і 120-ма кріслами у Київській міський раді.

1