Провідні сайти по всьому світу випадково "вимкнув" один користувач Fastly

Клієнт, змінивши налаштування, запустив серйозний збій в роботі Інтернету
Провідні сайти по всьому світу випадково "вимкнув" один користувач Fastly
айті, комп’ютер Фото: ThisIsEngineering з Pexels
10 Червня 2021, 08:12
читать на русском

Один з найсерйозніших в історії інтернету збій, що стався 8 червня, викликала помилка в програмному забезпеченні американського провайдера послуг щодо "хмарного доступу" Fastly.

Як пише BBC, безліч інтернет-сайтів по всьому світу, включаючи британський уряд, провідні ЗМІ, стали недоступні або працювали з перебоями через те, що якийсь користувач, не здогадуючись про наслідки, змінив налаштування, активувавши тим самим глобальний системний збій.

Сервери Fastly розташовуються в стратегічних точках по всьому світу, щоб її клієнти могли зберігати свої дані ближче до кінцевих споживачів. Однак один з користувачів, спробувавши цілком легально змінити системні настройки, мимоволі активував помилку в оновленому двома тижнями раніше програмному забезпеченні, яка до пори залишалася непоміченою. Це і "поклало" сайти по всьому світу.

У заяві компанії, опублікованій за підсумками розгляду, зазначається, що оновлення з помилкою було завантажене в середині травня.

Фахівці Fastly швидко ліквідували проблему, але протягом 49 хвилин залишалися недоступними найважливіші сайти, включаючи офіційний сайт британського уряду, інтернет-версії New York Times, Wall Street Journal, CNN, Bloomberg News, Financial Times і Guardian, найбільшу торгову площадку Amazon, музичний портал Spotify, мовні служби BBC та інші сервіси. Постраждало близько 85% трафіку, що йде через сервери компанії Fastly. При спробі зайти на той чи інший сайт з'являлося повідомлення про помилку, - йдеться у повідомленні.

Провідний технічний спеціаліст Fastly Нік Рокуелл зазначив, що відключення було "масштабним і жорстким". Також у компанії визнали, що проблему можна було передбачити заздалегідь.

Fastly заявила, що усунули проблему протягом 50 хвилин.

Компанія почала тотальну перевірку своєї мережі на наявність помилок і пообіцяла пізніше опублікувати доповідь про те, як саме вона долала збій і чому помилку не знайшли під час попереднього тестування.

Нагадаємо, 8 червня сайти відомих ЗМІ, включаючи Financial Times, New York Times, Bloomberg News, не працювали якийсь час через збій інфраструктури.

Читайте також