Рада ухвалила один із законів, необхідних для завершення земельної реформи

Правки до закону депутати розглядали з 16 березня
Головне
Рада ухвалила один із законів, необхідних для завершення земельної реформи
Сільськогосподарські роботи, трактор Фото: УНІАН
28 Квітня 2021, 14:53
читать на русском

Верховна Рада схвалила зміни до Земельного кодексу та інших законів щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин.

Закон реформує систему управління у сфері земельних відносин та знімає штучні обмеження господарської діяльності для спрощення доступу до земельних ресурсів населення та бізнесу.

Це один із законів з "пакета земельної реформи", що стосується земельної децентралізації, та покликаний повернути у комунальну власність землі місцевих громад за межами населених пунктів.

Як повідомляє пресслужба парламенту, ухвалено закон "Про внесення змін до Земельного кодексу України та інших законодавчих актів щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин".  За закон проголосували 284 нардепів. Його ухвалено у другому читанні та в цілому.

Закон передбачає:

  • реформування системи управління у сфері земельних відносин та зняття штучних обмежень господарської діяльності для спрощення доступу до земельних ресурсів населення та бізнесу,
  • скасування зайвих дозволів та дублювання процедур перевірки документації із землеустрою;
  • запровадження незалежного контролю документації із землеустрою через громадську експертизу або рецензування; надання відомостей документації із землеустрою статусу публічних, відкритих та загальнодоступних даних;
  • інтеграцію та уніфікацію землевпорядної, топографо-геодезичної та картографічної діяльності; запровадження страхування професійної відповідальності виконавців робіт із землеустрою як альтернативи державному контролю;
  • зменшення вартості робіт та тривалості часу, що витрачається на виконання процедур, пов’язаних з проведенням землеустрою;
  • зменшення ризиків хабарництва та корупції.

Законом скасовуються вимоги щодо цільового використання земель сільськогосподарського призначення.

Згідно із законом, "зміна цільового призначення земельних ділянок, що не належать до державної чи комунальної власності, здійснюється сільською, селищною, міською радою".

Документ встановлює обмеження у використанні земель територій та об’єктів природно-заповідного фонду.

Читайте також

Згідно із законом, особливий режим охорони, відтворення і використання земель територій та об’єктів природно-заповідного фонду поширюється на всі розташовані в межах таких територій та об’єктів землі та земельні ділянки незалежно від форми власності та цільового призначення.

Встановлено, що поділ, об’єднання земельної ділянки, що перебуває у користуванні, здійснюється за згодою землекористувача. Справжність підпису на такій згоді засвідчується нотаріально. Земельні ділянки можуть бути об’єднані, якщо вони мають однакове цільове призначення. У разі поділу земельної ділянки, об'єднання земельних ділянок сформовані земельні ділянки зберігають своє цільове призначення.

Згідно із законом, "земельні ділянки сільськогосподарського призначення, отримані у спадщину юридичними особами, які відповідно до Земельного кодексу не можуть набувати їх у власність, підлягають відчуженню протягом одного року".

Законом визначено, що "площа земельної ділянки, що надається громадянину в оренду для городництва, не може перевищувати 0,6 гектара".

Читайте також

Також законом встановлено, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення приватної власності можуть бути відчужені лише за договорами купівлі-продажу, дарування, довічного утримання, спадкового договору, міни, шляхом внесення до статутного (складеного) капіталу чи шляхом звернення стягнення на них.

Площа земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної або комунальної власності, право оренди, емфітевзису якої виставляється на земельні торги, не може перевищувати 20 гектарів.

Необхідні кроки для впровадження земельної реформи Фото: Держгеокадастр

Законом встановлено також порядок вилучення земельних ділянок із постійного користування. Земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів, які здійснюють розпорядження земельними ділянками відповідно до їх повноважень.

Державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний контроль за використанням та охороною земель також здійснюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у межах повноважень, визначених законом, у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю.

Закон ухвалено з необхідним техніко-юридичним доопрацюванням, - зазначили у Раді.

Нагадаємо, парламент розпочав розгляд у повторному другому читанні законопроєкту №2194 про внесення змін до Земельного кодексу та інших законів щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин 16 березня.

До законопроєкту надійшло 3 128 пропозицій і поправок.