Шулявський міст досі є будівельним майданчиком, який не можна експлуатувати

Віталій Селик

Голова ради з урбаністики Києва

Шулявський міст досі є будівельним майданчиком, який не можна експлуатувати
Фото: Facebook Сергій Грішин
16 Грудня, 17:34
читать на русском
Замовник будівництва допустив такі наслідки, які ледве не призвели до травмування людей

Причин обвалу опор освітлення називають дві, однак визначити точно може професійна експертиза. Стовп був прикручений на болти до основи. Після падіння видно, що болти залишились закрученими, а стовп обламався по діаметру основи. Судячи з усього він обламався по місцю де був зварений.

Ймовірні причини падіння стовпів

Перша ймовірна причина - помилка проєктувальника, який погано спроєктував цей вузол. Тут варто наголосити, що це окрім освітлення ще й стовп, який має тримати тролейбусну лінію. Тобто він має бути посилений. Якщо подивитись по місту, то такі стовпи грубші ніж звичайні.

Друга ймовірна причина - припустимо, що проєкт був хороший, але просто не якісно було виконано технічне завдання безпосередньо виконавцем робіт, наприклад зварником, який монтував цей стовп.

Чи можна вважати поспіх при будівництві причиною обвалу опор

Судячи з усього, не був перевірений цей вузол, а це міст, який будується на 100 років вперед. Якщо розглянути практику будівництва Подільсько-Воскресенського мосту, де після кожного процесу, після кожного зварювання приходять спеціалісти та спеціальними датчиками перевіряють кожний зварний шов на товщину, міцність та глибину, то тут такі процеси не проводились. Не виключено, що вони були заплановані, однак через поспіх вони не відбулись.

Можливо вони мають відбутись у майбутньому, оскільки, як відомо, Шулявський міст досі офіційно не відкритий, на ньому не проведені передпускові випробування. Тобто, по суті, він досі залишається будівельним майданчиком, який не можна експлуатувати. А те що відбувається на мосту зараз - це тимчасовий технологічний проїзд.

Хто має відповісти за обвал стовпів освітлення

Замовником будівництва Шулявського мосту, наскільки мені відомо, є комунальне підприємство Дирекція з будівництва шляхо-мостових споруд міста Києва. Функція замовника - це наймати генерального підрядника, передавати йому кошти та контролювати хід виконання робіт. Відповідно, це комунальне підприємство не справилось зі своїми обов'язками та допустило такі наслідки, які ледве не призвели до травмування людей.

Варто зауважити, що ситуація з поломками на цьому мосту вже не вперше. Як відомо, минулого року, за кілька днів до відкриття мосту у мокру погоду стелили асфальт. Вже за кілька місяців він пішов так званою пральною дошкою і його довелось перекладати, а враховуючи розміри мосту - це чималі кошти.

1