11.11: магічна дата листопада – Всесвітній день шопінгу

Саме сьогодні - свято спустошення складів і гаманців
Ексклюзив
11.11: магічна дата листопада – Всесвітній день шопінгу
Шопінг, знижки (Фото: pexels)
11 Листопада 2021, 05:25
читать на русском

Хто сказав, що останній місяць осені – пора смутку? Щороку в листопаді багато любителів шопінгу (шоперів) чекають як свята Всесвітнього Дня шопінгу, Чорної п’ятниці та Кіберпонеділка, протягом яких у багатьох магазинах діють шалені знижки практично на весь асортимент товарів. Розпродажі стартують  у четвер, 11 листопада, з подачі всесвітнього торгового гіганта Aliexpress.

Історія Всесвітнього дня шопінгу

Уперше маркетинговий хід під назвою "Всесвітній День Шопінгу" здійснив китайський інтернет-майданчик "Alibaba Group" 11 листопада 2009 року, приурочивши його до іншого популярного в Китаї свята – Дня холостяка. Китайці дуже серйозно ставляться до нумерології, і комбінація цифр 11.11, що складається з чотирьох одиниць, вважається найбільш слушною у році для заведення знайомства та створення сім'ї. Виявилося, не тільки для цього.

Ініціатори найбільшого інтернет-розпродажу безпомилково розрахували, що від запропонованої спокусливої знижки на товари у 50% просто неможливо відмовитися, що перетворює інтернет-користувачів на невтримних покупців. Нумерологія не підкачала:  лише за одну добу онлайн-продажі приносять багатомільйонні прибутки. Наприклад, 2013 року тільки одна компанія вторгувала 5,8 млрд доларів, значно випередивши американський аналог розпродажів, знамениту "Чорну п'ятницю". Тим більше, що двома тижнями раніше Чорної п’ятниці шопоголіки вже помітно розтрясли свої гаманці.

 Довідково: AliExpress.com – всесвітня мережа інтернет-магазинів роздрібної торгівлі малого бізнесу Китаю, що пропонує товари міжнародним покупцям в Інтернеті і належить групі компаній Alibaba зі штаб-квартирою в Ханчжоу.

Шопінг, знижки (Фото: pexels)

Тримати ніс за вітром і покупцям, і продавцям

Уже навіть найнаївніші споживачі розуміють, що шалені знижки осінніх розпродажів торговельні мережі влаштовують зовсім не з альтруїзму, а від бажання позбутися товару, на який проходить сезон, і/або (і це цілком можливо у такій святковій метушні) таких, що вийшли з моди, трохи втратили товарний вигляд, мають непомітні ґанджі, і/або – що не менш важливо – мають бути ось-ось витіснені більш сучасним товаром. А щодо альтруїзму – то фінансова спроможність майбутніх знижок закладається в ціну "свіжих" товарів. А деякі продавці перед розпродажем ще й підвищують ціни, щоб опустити їх до нормального рівня в день розпродажу.

Виробники й торгівці свідомо саджають покупця на наркотичну голку знижок: "Споживай!". Саме на це працюють різноманітна інтернет-реклама і каталоги товарів, які продаються зі знижками.

Знижки – "чумачечі" й покупки не гірші

Популяризація та поширення інтернет-магазинів у світі значно спрощує процес пошуку товарів на будь-який смак. Широта асортименту в День шопінгу вражає. Зі знижкою можна знайти практично все: від канцелярських скріпок, одягу й взуття до побутової та комп'ютерної техніки. Кількість здійснених у Всесвітній день шопінгу покупок обчислюється мільйонами, а територія продажів – ціла планета.

Знижки на товари у Всесвітній день шопінгу сягають небачених розмірів і дозволяють покупцям заощаджувати до 90% вартості. З легкої руки AliExpress цей день миттєво був підхоплений та підтриманий іншими великими інтернет-магазинами.

Торік 11.11.20 за перші 10 хвилин розпродажу на AliExpress було продано товарів більше, ніж на мільярд  доларів! Загалом цього дня було зроблено понад 30 мільйонів покупок, які вирушили зі складів Інтернет-магазинів у різні частини земної кулі.

Звісно, українські торгові мережі  не залишаються осторонь: обіцяють зробити наші покупки максимально вигідними та попереджають:  не розраховуйте на наявність товарів зі знижками до кінця розпродажу, краще підготуватися заздалегідь – і з грошима, і з вибором.

Шопінг, знижки (Фото: pexels)

Кілька порад шоперам

Процес шопінгу нагадує "золоту лихоманку" на Алясці. Можливість купувати речі зі значною знижкою часто призводить до абсолютно непотрібних і марних покупок. Цього дня не залежуються навіть ті товари, попит на які протягом усього року був незначним. Тому завзятим шопоголікам рекомендуємо:

  • Оберіть покупки та складіть список бажань за кілька днів до розпродажу.
  • Ознайомтеся з рекламними повідомленням різних мереж.
  • Порівняйте ціни в інших продавців, навіть на інших майданчиках.
  • Вивчіть умови купівлі та доставлення в різних мережах.

Ліки для шопоголіків: День без покупок

День шопінгу має свою альтернативу. Цими ж днями у світі проводиться акція проти  надспоживання – День без покупок. Численні екологічні організації та активісти в всьому світу пропонують звернути увагу на негативні наслідки надмірного шопінгу, занадто велику і нерозумну витрату ресурсів Землі, що завдає невиправданої шкоди навколишньому середовищу. Вони викривають нав'язливий вплив реклами, що мотивує на покупки, закликають купувати речі тільки за потребою, а не для самоствердження.

Ідею Дня без покупок у 1992 році запропонував рекламіст (!) Тед Дейв. Цього дня пропонується не здійснювати жодних покупок. Ідею підхопили багато країн. Міжнародна мережа Adbusters Media Foundation ("ЗМІ проти реклами") об'єднує творчих осіб, які створюють ролики й оголошення, які розповідають правду про рекламні трюки, продукти і компанії. Виходить, і тим, і іншим принаймні не нудно.

За великим рахунком, Всесвітній день шопінгу святом складно назвати, адже це просто день великих знижок і гігантських розпродажів товарів для населення. Хоча… для багатьох людей придбати товар зі знижкою – теж привід для святкування.

Читайте також