Ексклюзив
Автор скандальної фрази "продайте собаку та сплатіть за газ" відверто розповів про роботу в Раді
Ексклюзив

Автор скандальної фрази "продайте собаку та сплатіть за газ" відверто розповів про роботу в Раді

30 Квітня, 13:08
(Фото: facebook/Євгеній Брагар)
Інтерв'ю з молодим "слугою народу" Євгеном Брагаром

Про погляд на скандал з "продай собаку - заплати за газ" рік потому, позов проти волонтерок,  відстоювання "євроблях", закриття телеканалів та "політику партії" Парламент.UA відверто поспілкувався з народним депутатом від "Слуги народу" Євгеном Брагаром.

Останнім часом у парламенті ви активно опікуєтеся питанням пільгового розмитнення автівок. Чому саме ця тема?

В один прекрасний момент до мене почали звертатися багато громадян, які просили вирішити саме це питання. Оскільки для українців, особливо в регіонах, проблема розмитнення авто досить актуальна: хтось хоче в бізнес пустити, хтось сам їздити, а були, наприклад, багатодітні родини, АТОвці. До того ж вимагають саме пільгового розмитнення. І таке питання ставили не лише мені, а й іншим депутатам.

(Фото: facebook/yvbragar)

Ви ж і самі придбали Mercedes нерозмитнений на європейських номерах. Їздите ним зараз?

Так, я придбав Mercedes, а міг придбати машину трошки гіршого класу, але на українських номерах. Однак все ж таки вирішив підтримати спільноту "євробляхерів".

Оскільки законопроєкт про розмитнення ще не підписаний президентом і сам процес ще не почався, автівка стоїть зараз як "бляха". Розмитнювати буду дещо згодом, коли вже цей закон вступить в дію. Зупиняли мене декілька разів, як і будь-якого автомобіліста з європейською реєстрацією: перевіряли документи та відпускали.

Загалом автівкою я їжджу, але не на роботу, усе через затори. На метро я добираюсь за 30 хвилин, а так - за годину, тож подумав, що, мабуть, таки краще громадським транспортом їздити: і дешевше, і швидше, і комфортніше - не потрібно вирішувати питання паркування. Взагалі автомобіль народному депутату потрібен скоріше для поїздок в регіони.

Євген Брагар за кермом своєї автівки (Стоп-кадр відео Pavlovsky News)

Дивіться, в Києві є низка транспортних проблем, серед них - затори та покинуті старі автівки. Зважаючи на це, чи актуальні зараз для столиці "євробляхи", адже це далеко не завжди якісні автомобілі, які прослужать довго.

Транспортні проблеми Києва пов’язані в першу чергу з порушенням умов містобудування, і аж ніяк не  з "євробляхами". Щодо питання їх стану та екологічності, то середньостатистичний українець не обирає між новим автомобілем з салону, електрокаром, який коштує як, наприклад, нова Тесла - 30 тисяч доларів, та "бляхою". Він шукає дуже бюджетний автомобіль, який може собі дозволити. Тож, це або "бляха", або старий автомобіль радянського виробництва. У такій дилемі значно технічно справнішим варіантом була б звісно "євробляха".

Ви також обіймаєте посаду заступника голови парламентського комітету з питань свободи слова. На ваш погляд, яке зараз в Україні становище зі свободою слова?

Загалом ми дещо ростемо у світових рейтингах свободи слова. Хоча, як на мене, це не є якимось таким показником, який можна виміряти, як рівень масла в моторі, він складніший. Також маємо низку проблем - з одного боку у нас постійно з’являються, або зникають засоби масової інформації, а з іншого - наше інформаційне поле перенасичене інформаційними каналами. І є досить серйозна дискусія, що з цим робити, як взагалі боротись чи не боротись з олігархами у медіасфері.

Як ви ставитеся до закриття телеканалів ZIK, NewsOne та 112 Україна?

Закриття каналів - це в будь-якому разі погано і ми повинні допомогти журналістським колективам цих телеканалів. З іншого боку, це пов’язано з господарською діяльністю пана Медведчука, порушенням ним законів України та його торгівлею з окупованими територіями, що в принципі не пов’язано з інформаційною політикою. Відповідно, якщо ти займаєшся поганими речами, це не дуже правильно мати бізнес в цій країні.

Чи звертались до вас журналісти з цих каналів по допомогу? Комітет вживав якихось заходів?

Звертались до нас в комітет одразу після закриття каналів. Однак після цього був заснований "Перший незалежний", який майже одразу де-факто був закритий, і зараз там йдуть судові процеси. Тобто, питання допомоги журналістам буде стояти вже скоріше після того, як ці процеси закінчаться. Якоїсь спеціальної роботи комітет не розпочав та і не може, щодо того, аби допомогти їм працевлаштуватися. Як-не-як, комітет свободи слова не може собою замінити сайт з пошуку роботи. Вони працювали в специфічній сфері інформаційних телеканалів, ринок яких є дуже перенасиченим, це також ускладнить, на жаль, для них пошук роботи.

Брагар

(Фото: facebook/Євгеній Брагар)

Раніше ви неодноразово висловлювалися проти мовного закону...

Дивіться, я і досі залишаюсь противником "Закону про мову", вважаю, що він дуже погано виписаний. Але страшне не те, що в ньому написано, а люди, які відстоюють його: тобто, в законі може бути вказано одне, а вони можуть вимагати іншого. І тиск цих людей може бути досить потужним та разом з тим порушувати права і свободи інших людей.

Торік ви втрапили в мовний скандал, коли написали заяву на волонтерок, в яких стався конфлікт в автобусі з водієм через російський серіал. Що було з цією справою далі, після того, як вщух інфовибух?

Заява була написана, її ніхто не забирав. Майже 90% заяв за 161 статтею Кримінального кодексу (порушення рівноправності громадян залежно від їх расової, національної належності, релігійних переконань та за іншими ознаками, - ред.) вносяться до єдиного обліку і після цього йде розгляд заяви, він триває досить довгий період, а потім їх закривають за порушенням терміну давності, який складає рік. Так сталося і в моєму випадку.

Тобто, ви просто прийшли написали заяву і відтоді суто тиша?
Так, відтоді суто тиша, у мене були інші справи, в України були інші справи.

Ви б повторили свій вчинок, зважаючи на кількість критики на вашу адресу?

Так, повторив би, я не жалкую.

Торішній скандальний вислів про собаку в прямому ефірі, ваш погляд на цю історію сьогодні?

Зрозуміло що це була помилка, я мав зовсім інше на увазі. Розповідав про ситуацію, що у нас в Україні є проблема - окремі люди, які не зовсім мають розраховувати на пільги в сплаті комунальних послуг, ці субсидії оформлюють. А водночас люди, які потребують її, оформити не можуть. Однак зрозуміли мене зовсім не правильно, тож ситуація звісно була погана, але пройшов рік і треба йти далі.

Стоп-кадр ефіру каналу "112 Україна" від лютого 2020 року

Зараз переживаєте через цю історію?

Завдяки цій історії на мене вийшло дуже багато людей, які звернулися з проблемою розмитнення автомобілів. Тож завдяки їй в мене з’явилась можливість допомогти людям.

Як це сталося?

Якщо коротко, після цього всього мені в особисті повідомлення у Фейсбуці писали люди: триповерховий мат і "краще б зробив те-то й те-то". Завдяки цьому я дізнався про запити нашого суспільства. Наприклад про тарифи було багато, а також і про пільгове розмитненням. Я дослідив цю історію всю і зрозумів як можу допомогти.

Ви маєте своїх хатніх улюбленців?

Так, в мене кішка Марта. Їй чотири роки й вона триколірна, досить активна: любить гратись м'ячиком, полювати на пташок і не любить інших котів. Я взяв її молоденькою, їй було від року до півтора, точно вік не знаю. Дізнався про неї від волонтерки-зоозахисниці, яка робила пост у соцмережах про мою Марту.

Кіт Брагара

Кішка Євгена Брагара Марта (фото: власний архів)

Кілька тижнів тому під час вашого виступу щодо однієї правки у парламенті президія та вся сесійна зала гучно розсміялася, голова парламенту Дмитро Разумков, начебто, навіть передражнював вас. Що це було?

Дуже жаль, що правка про пільгове розмитнення авто для ветеранів здалася їм смішною.

Зазвичай ви відчуваєте повагу колег на засіданні?

Повагу на засіданні?.. Там є речі важливіші (сміється). Насправді у парламенті усі одне одному конкуренти й це умови в яких ми об’єктивно живемо. Парламент - це місце, де тебе можуть різко розкритикувати, а потім за 5 хвилин мило спілкуватися. Тобто, це дуже специфічне місце для роботи й те, що є нормальним в парламенті, не буде нормальним будь-де.

Брагар

(Фото: facebook/Євгеній Брагар)

Останнім часом багато розмов про "розкол" у фракції "Слуги народу", особливо після виключення Олександра Дубинського. Ви підтримуєте такі рішення фракції?

Я тоді голосував "за" і, як бачите, Дубінський за собою нікого не потягнув, хоча багато говорили про це. Він пішов і викладає відео, в яких обкладає мало не лайкою фракцію і президента. Логічно? Не логічно. Внутрішня фракційна дискусія завжди існувала і добре, що вона у нас є. У всіх фракціях є якісь історії, що хтось когось любить, а хтось не любить. Скажу по правді, за моїми спостереженнями, єдина фракція, де немає внутрішньопартійних дискусій і якихось конфліктів між собою - це Батьківщина, але там дуже могутній лідер, який традиційно є таким авторитетом, мастодонтом.

Як ви потрапили до партійних списків "Слуги народу" і в результаті в парламент?

Свого часу я потрапив у центральний штаб "Слуги народу" в Києві: спершу працював на прийомі громадян, а потім перейшов у оргвідділ. Згодом дали неформальну квоту на людей зі штабу і я її зайняв.

Брагар

(Фото: Євген Брагар)

Які маєте законотворчі плани?

Маю плани щодо нового законопроєкту про "бляхи", щодо правки, яка стосується людей, які робили так званий перезаїзд. Цих людей насправді не так багато, думаю не більше 5 тисяч по країні. Вони зробили перезаїзд автомобіля і виходить, що вже не підпадають під законопроєкт про доступне розмитнення. Тож вважаю, його потрібно найближчими днями подати. Крім того, сьогодні ми на комітеті обговорювали проблему продажу журналістських посвідчень. Потрібні зміни в Кримінальний кодекс та до "Закону про інформацію", аби регулювати статус журналіста за трудовим договором. Також в планах закон про заборону контактних зоопарків.

1