МОН дало рекомендації щодо навчання учнів з особливими освітніми потребами

Пріоритет - створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти учнів з ООП
МОН дало рекомендації щодо навчання учнів з особливими освітніми потребами
Інклюзивне навчання (фото: НУШ)
31 Серпня 2021, 13:50
читать на русском

Міністерство освіти і науки України надало рекомендації щодо організації навчання дітей з особливими освітніми потребами в школах у новому навчальному році. Пріоритетним завданням буде створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти.

Про це повідомили в МОН. 

Пріоритетними завданнями залишаються створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, задоволення особливих освітніх потреб усіх учасників освітнього процесу, створення інклюзивного освітнього середовища, - йшлося в повідомленні.

Як зазначалося, подолання соціальних та психологічних бар’єрів є необхідною умовою для формування інклюзивного середовища у школах.

МОН визначило перелік основних елементів забезпечення доступності та умов для організації інклюзивного навчання у школі:

  • доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту);
  • безбар'єрний вхід (входи, виходи, сходи, пандуси);
  • безперешкодний рух у приміщеннях (коридори, ліфти, підйомники, позначення, піктограми) доступність до дверних і відкритих прорізів; пристосування приміщень (шляхів руху, загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон).

Основні завдання інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ):

  • проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
  • надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
  • забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП;
  • надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з ООП;
  • визначення потреби в асистенті учня або супроводі дитини з ООП в інклюзивному класі;
  • оновлено підходи до визначення особливих освітніх потреб та затверджено категорії особливих освітніх потреб (труднощів).

Додали, що до інклюзивно-ресурсних центрів батьки можуть звертатися від народження дитини.

У разі "червоного" рівня епідемічної небезпеки надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами може здійснюватися шляхом дистанційного навчання.

При цьому графік проведення корекційно-розвиткових занять із використанням технологій дистанційного навчання затверджується керівником закладу освіти, - йшлося в повідомленні.

Нагадаємо, Міністерство освіти і науки України рекомендують перший урок в новому навчальному році присвятити відзначенню 30-ї річниці незалежності України та долучитися до інтерактивного уроку для учнів 1-6 класів.

Читайте також

1