Міністерство освіти і науки України надало рекомендації щодо організації навчання дітей з особливими освітніми потребами в школах у новому навчальному році. Пріоритетним завданням буде створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти.
Про це повідомили в МОН.
Пріоритетними завданнями залишаються створення рівних можливостей та вільного доступу до освіти, задоволення особливих освітніх потреб усіх учасників освітнього процесу, створення інклюзивного освітнього середовища, - йшлося в повідомленні.
Як зазначалося, подолання соціальних та психологічних бар’єрів є необхідною умовою для формування інклюзивного середовища у школах.
МОН визначило перелік основних елементів забезпечення доступності та умов для організації інклюзивного навчання у школі:
- доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту);
- безбар'єрний вхід (входи, виходи, сходи, пандуси);
- безперешкодний рух у приміщеннях (коридори, ліфти, підйомники, позначення, піктограми) доступність до дверних і відкритих прорізів; пристосування приміщень (шляхів руху, загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон).
Основні завдання інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ):
- проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
- надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;
- забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП;
- надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з ООП;
- визначення потреби в асистенті учня або супроводі дитини з ООП в інклюзивному класі;
- оновлено підходи до визначення особливих освітніх потреб та затверджено категорії особливих освітніх потреб (труднощів).
Додали, що до інклюзивно-ресурсних центрів батьки можуть звертатися від народження дитини.
У разі "червоного" рівня епідемічної небезпеки надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами може здійснюватися шляхом дистанційного навчання.
При цьому графік проведення корекційно-розвиткових занять із використанням технологій дистанційного навчання затверджується керівником закладу освіти, - йшлося в повідомленні.
Нагадаємо, Міністерство освіти і науки України рекомендують перший урок в новому навчальному році присвятити відзначенню 30-ї річниці незалежності України та долучитися до інтерактивного уроку для учнів 1-6 класів.
Читайте також