Нардепи пропонують збільшити штрафи водіям, які не пропускають рятувальників, швидку і поліцію

Наразі штраф за ненадання переваги у русі спеціальним автомобілям з увімкненими спеціальними звуковими або світловими сигнальними пристроями становить 680 гривень, що не відповідає можливій шкоді завданій зазначеним правопорушенням.
Нардепи пропонують збільшити штрафи водіям, які не пропускають рятувальників, швидку і поліцію
Київ, карантин, швидка допомога (фото: Парламент.UA)
25 Березня 2024, 16:36
читать на русском

У Верховній Раді зареєстрований проєкт закону про посилення відповідальності за ненадання переваги в русі транспортним засобам, які мають на це право.

Про це йдеться у проєкті закону №11111.

Проєкт пропонує встановити, що ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, поліції, що рухаються з увімкненими спеціальними світловими або звуковими сигнальними пристроями, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 17 до 25,5 тисяч гривень та позбавлення права керування транспортними засобами на строк від шести місяців до одного року.

Таке ж покарання передбачено за ненадання переваги маршрутним транспортним засобам, зокрема транспортним засобам, що задіяні для перевезення груп дітей, у тому числі порушення правил руху і зупинки на смузі для маршрутних транспортних засобів, а так само порушення правил зупинки, стоянки, що створюють перешкоди дорожньому руху або загрозу безпеці руху.

Ці ж порушення, що спричинили або могли спричинити створення загрози життю та/або здоров’ю фізичних осіб, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі від 34 до 51 тисяч гривень та позбавлення права керування транспортними засобами на строк від п’яти до десяти років.

Як зазначають автори проекту, наразі штраф за ненадання переваги у русі спеціальним автомобілям з увімкненими спеціальними звуковими або світловими сигнальними пристроями становить 680 гривень, що не відповідає можливій шкоді завданій зазначеним правопорушенням.

Водночас в Україні заплановано вдосконалення системи екстреної медичної допомоги для цілодобового надання допомоги протягом 10 хвилин після виклику в місті та 20 хвилин поза містом. Так само, важливо розв'язати питання щодо своєчасного прибуття транспортних засобів аварійно-рятувальних служб, а саме машин пожежної охорони, поліції.

"Також слід зазначити, що відповідно до практики регулювання питання щодо надання переваги безперешкодного проїзду спеціальному транспорту, яка склалася у США та країнах ЄС, вбачається високий рівень захисту зазначених правил. Так у США залежно від штату, штраф за рух повз шкільний автобус з увімкненим сигналом складає від 700 доларів, а проїзд перехрестя на червоне світло світлофора або розворот у невідповідному місці, що може бути причиною дорожньо-транспортної пригоди, своєю чергою складає від 550 доларів", - йдеться пояснювальній записці.

Крім того, посилення відповідальності за ненадання переваги у русі спеціальним автомобілям з увімкненими спеціальними звуковими або світловими сигналами надасть можливість збільшити профілактичні дії зазначених правопорушень, зазначається в документі.

Нагадаємо, група депутатів Верховної Ради пропонує посилити відповідальність у сфері безпеки дорожнього руху. Поданий ними законопроєкт №11029 від 20.02.2024 року "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Закону України "Про дорожній рух" вже передано на розгляд профільного комітету. Він розроблений за участю Міністерства внутрішніх справ та Національної поліції України.

Зокрема, автори пропонують встановити відповідальність за керування транспортними засобами з шинами, що не відповідають сезонним вимогам.

Перше таке порушення пропонують карати штрафом у розмірі 100 неоподатковуваних мінімальних доходів громадян. Наразі це 1700 грн. За повторне порушення — штраф у розмірі від 200 до 500 неоподатковуваних мінімумів (3400 – 8500 грн) з позбавленням водійських прав на 3-6 місяців.

Також законопроєктом передбачено зміни до процедури визначення середньої швидкості руху. Середньою швидкістю вважатиметься швидкість, зафіксована приладами контролю за дотриманням ПДР з функціями фото, відеофіксації, за принципом "відстань/час" не менше ніж двома зонами контролю.

Читайте також