Реєструвати SIM-карти за паспортом зобов'язали українців: інструкція

В Україні змінили підхід до відновлення мобільними абонентами втрачених SIM-карт
Головне
Реєструвати SIM-карти за паспортом зобов'язали українців: інструкція
Телефон, інтернет Фото: Pexels

З 1 січня 2022 року в Україні набув чинності закон про електронні комунікації, який зобов'язує реєструвати SIM-карти за паспортом.

Цей документ визначає правові основи державної політики у сферах електронних комунікацій, а також права, обов’язки та відповідальність фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у відповідній діяльності або користуються електронними комунікаційними послугами.

Також закон змінює підхід до відновлення мобільними абонентами втрачених SIM-карт.

Передбачається, що користувач зобов’язаний здійснити ідентифікацію у постачальника електронних комунікаційних послуг у порядку, встановленому правилами надання та отримання електронних комунікаційних послуг.

Ідентифікувати себе користувачі мобільних послуг зможуть до 1 січня 2025 року. Після цього періоду постачальники електронних комунікаційних послуг призупиняють їх надання користувачам, які не підписали договір або не здійснили ідентифікацію.

Після двох місяців з моменту припинення, якщо користувач не уклав договір або не надав паспортні дані, комунікаційні послуги припиняються.

Покрокові інструкції, як зареєструвати SIM-карти в Київстар, Vodafone і lifecell:

Київстар пропонує завітайте до найближчого магазину мережі мобільного оператора, або скористатися системою самообслуговування "Мій Київстар", якщо у вас є ЕЦП (електронний цифровий підпис).

  1. У магазині Київстар вам потрібно буде пред'явити свою SIM-карту. Також - особисто подати письмову заяву на реєстрацію - шаблон завантажити можна за посиланням (документ завантажиться на ваш гаджет автоматично).  Для цього з собою потрібно мати оригінал паспорта громадянина України, або оригінал іншого документа, що засвідчує особу чи підтверджує громадянство України.

2. Через систему "Мій Київстар" (з ЕЦП).

  • Вам потрібно зайти у вебверсію "Мій Київстар"
  • Обрати номер для реєстрації в профілі та перейти на закладку "Користувач".
  • Обрати метод реєстрації "За допомогою ЕЦП".
  • Завантажити ключ ЕЦП та ввести пароль до нього. Заповнити шаблон електронної форми.
  • Перевірити, чи правильні дані вказані, та підтвердити реєстрацію.

Vodafone

Клієнти цього мобільного оператора також можуть зареєструвати свій номер будь-якому з магазинів Vodafone, або онлайн. Віддалену ідентифікацію можна пройти за допомогою одного із засобів верифікації: Mobile ID або електронного цифрового підпису (ЕЦП).

Для того, щоб зареєструватися, потрібно просто заповнити форму реєстрації на сторінці registration.vodafone.ua, підтвердивши свою особистість у будь-який з названих способів. Після успішного заповнення форми клієнт отримає підтвердження в SMS.

Якщо у клієнта немає Mobile ID або ЕЦП, реєстрацію можна пройти в одному з магазинів Vodafone. Для реєстрації знадобиться документ, що підтверджує особу та ідентифікаційний код. Якщо клієнт хоче зареєструвати номер на юридичну особу, перелік інформації, необхідної для реєстрації, буде також включати реквізити юридичної особи та код ЄДРПОУ.

Реєстрація номера забезпечить додатковий захист від посягань банківських шахраїв без переходу на контракт. Так, нещодавно Vodafone запропонував своїм клієнтам послугу "Обмеження віддаленої заміни SIM-карти", яку зареєстровані клієнти можуть самостійно і безкоштовно активувати в додатку My Vodafone.

Також клієнти Vodafone можуть отримати "мобільний паспорт" – SIM-карту з підтримкою технології Mobile ID у Києві за адресою Алмазова, 2 або в Харкові за адресою вул. Багалія, 18.

Приєднати послугу можна як на діючий абонентський номер, так і на додатковий. При цьому клієнтові не потрібно відвідувати акредитований центр сертифікації ключів – уся процедура організована за принципом "єдиного вікна" в офісі Vodafone.

Вартість SIM-карти з підтримкою технології Mobile ID становить 100 грн. Підключення послуги ЕЦП терміном на 1 рік – 150 грн. Абонентська плата становить 15 грн на місяць.

Lifecell

Цей мобільний оператор пропонує зробити персоніфікацію у такі способи.

  1. Онлайн-реєстрація. Потрібно зайти в персональний кабінет на my.lifecell.ua та обрати вкладку "Тарифи на умовах передоплати".
  2. Реєстрація у фірмових магазинах lifecell - потрібно мати оригінал документів, які засвідчують особу.
  3. За допомогою коду *141# та виклик, дотримуючися інструкцій.

Також у Lifecell пропонують персоніфікувати свій номер при зверненні до контактного центру lifecell за допомогою шерингу документів із застосунку Дія 2.0.

Як це відбувається?

1) Абоненту достатньо встановити застосунок "Дія 2.0" (із цифровим ID-паспортом або паспортом громадянина України для виїзду за кордон) і зателефонувати до контактного центру lifecell зі свого номера.

2) Агент контактного центру надсилає абоненту посилання на сторінку офіційного сайту https://www.lifecell.ua для ознайомлення з умовами обробки персональних даних і відправляє йому одноразовий пароль.

3) Якщо абонент надає згоду на обробку даних, то він повідомляє агенту пароль із SMS.

4) Агент відкриває форму персоніфікації, вибирає тип документа (ID-паспорт або паспорт громадянина України для виїзду за кордон) і просить абонента продиктувати цифри під штрих-кодом із застосунку "Дія 2.0".

5) Після введення цих цифр в систему абонент дає згоду в застосунку "Дія 2.0" на передачу даних lifecell і персоніфікація вважається завершеною. Така покрокова процедура персоніфікації є простою та займає лише декілька хвилин.

У оператора зазначають, що цей спосіб персоніфікації доступний тільки під час вихідного дзвінка з номера, який абонент бажає персоніфікувати, до контактного центру lifecell.

Як дізнатися, чи зареєстрований ваш номер - потрібно просто зателефонувати в центр обслуговування або відвідати найближчий магазин вашого мобільного оператора.

Номери контакт-центрів мобільних операторів:

  • Vodafone - 111
  • Київстар - 466
  • lifecell - 5433

Читайте також