За скільки українці готові продати голос на виборах: соціологи назвали суми

Окремим громадянам вистачить 500 гривень
За скільки українці готові продати голос на виборах: соціологи назвали суми
Вибори Фото: УНІАН
26 Листопада 2021, 10:39
читать на русском

Соціологи Фонду "Демократичні ініціативи" та КМІС з'ясували, скільки українців готові продати свій голос на виборах.

Опитування проводилось з 22 жовтня по 12 листопада.

З'ясувалося, що 54% громадян не готові отримати грошову винагороду за "продаж голосу".

Однак ті респонденти, які вважають сам продаж голосу реалістичним, називають порівняно невеликі суми, які можуть мотивувати людей продати свій голос. 12% респондентів назвали суму, яка менша за 500 грн, ще 6% – від 500 до 1000 грн. Лише 3,4% респондентів сказали про суми від 1000 до 2000 грн, а 1,3% – про суми від 2000 до 5000 грн. Ще 3,5% зазначили, що така сума має становити понад 5000 грн, - кажуть соціологи.

64,5% опитаних українців заявили, що не готові продати свій голос за жодних обставин. А серед тих, хто все-таки потенційно готовий піти на таке (25%), сказали, що можуть проголосувати за того кандидата чи партію, які й так подобаються. Ще 18% кажуть, що це все залежить від конкретних обставин, а 13% – коли будуть впевнені, що це не призведе до проблем чи негативних наслідків для них особисто. Ще 8,5% погодяться на "підкуп", якщо у них попросять про це люди, яким вони довіряють, а 6,3% – коли їм запропонують справедливий розмір винагороди.

Стосовно потенційної готовності "продати" свій голос, то на Заході таких респондентів найменше – 70% респондентів заявили, що в жодному разі не готові на такий крок. Тим часом на Півдні таких лише 60%. Простежуються також і вікові закономірності. Загалом молодші виборці частіше виявляли готовність "продати" свій голос. Лише 50% виборців до 30 років сказали, що в жодному разі не готові продати свого голосу. Серед старших респондентів таких 60 – 70%. Значна частка молодих виборців (37,3%) вважають, що готові продати свій голос, коли їм і так подобається кандидат чи партія. Серед молоді значно частіше зустрічається і будь-яка інша мотивація для виправдання "продажу" голосу, - йдеться у дослідженні.

Соціологи з'ясували також, що більшість українців винними в питанні підкупу виборців дві сторони – 62%.  Лише 7% вважають, що основним винуватцем є сам виборець, який продає свій голос.

Нагадаємо, днями Центр Разумкова оприлюднив результати дослідження, які показали, що у разі проведення виборів до Верховної Ради, до парламенту мали б усі шанси потрапити п'ять політичних партій.

Читайте також