103 млн збитків отримала "Укрзалізниця" при закупівлі дизельного палива

За розкрадання повідомлено про підозру трьом чиновникам
103 млн збитків отримала "Укрзалізниця" при закупівлі дизельного палива
Залізниця (Фото: Придніпровська залізниця)

Національне антикорупційне бюро та Спеціалізована антикорупційна прокуратура повідомили про підозру трьом особам у завданні майже 103 млн грн збитків ПАТ "Укрзалізниця" при закупівлі дизельного палива.

Про це повідомляється на сайті НАБУ.

У злочині підозрюють (посади вказані на час вчинення злочину):

  • керівника філії Центр забезпечення виробництва ПАТ "Укрзалізниця";
  • начальника управління обліку нафтопродуктів та складського господарства ЦЗВ;
  •  особу, яка керувала діяльністю ТОВ (організатор корупційних схем).

За даними слідства, на початку січня 2017 року філія ЦЗВ ПАТ "Укрзалізниця" уклала із підконтрольним учасникам корупційної схеми підприємством низку договорів на закупівлю 55 тис. тонн дизельного палива за ціною від 18 499 грн до 18 999 за тонну.

Водночас, керівник філії відмовився від замовлення дизельного палива за цими економічно вигідними договорами, а натомість у січні 2017 року замовив дизельне паливо у тієї ж компанії, але за іншими контрактами з більшою ціною — від 21 300 грн до 22 230 грн за тонну.

Читайте також

Згодом, наприкінці січня 2017 року, учасники корупційної схеми, діючи в інтересах та на користь згаданого ТОВ, уклали низку додаткових угод до угоди на постачання, якими безпідставно збільшили ціну дизпалива для "Укрзалізниці" на 10%.

Незаконні дії підозрювані приховували за допомогою маніпуляцій з довідками щодо коливань цін на ринку палива. Відразу після декількох підвищень цін за угодами поставки керівництво філії видало рознарядки на поставку усього обсягу палива. Як наслідок, у січні-лютому 2017 року ПАТ "Укрзалізниця" переплатила понад 102,7 млн грн, придбавши дизельне паливо за ціною вже від 22 421,1 до 22 971 грн за тонну, - йдеться у повідомленні.

Ця справа є четвертим епізодом викритої детективами Національного бюро корупційної схеми, що діяла у 2015-2017 роках на "Укрзалізниці" за участі однієї і тієї ж комерційної компанії (ТОВ) з продажу нафтопродуктів.

У САП повідомили, що наряду із вказаними особами про підозру у встановленому законом порядку повідомлено також і організатора цього злочину – високопоставленого представника постачальника дизельного пального, який вже перебуває у міжнародному розшуку у іншій справі, переданій САП і НАБУ до суду минулого року.

Дії підозрюваних кваліфіковано за ч. 2 ст. 364 КК України.

Наразі вирішується питання про обрання підозрюваним запобіжних заходів.


Контекст. Укрзалізниця 19 квітня повідомила, що через відмову постачальників відвантажувати пальне за укладеними договорами компанія має запас дизельного пального лише на 4 доби.

Тоді ще міністр інфраструктури України Владислав Криклій (досьє Владислава Криклія) розповів про причини нестачі палива для "Укрзалізниці". Він заявив, що постачальники дизпалива відмовилися від контрактів з "Укрзалізницею" після націоналізації так званого "нафтопроводу Медведчука". Фірмам, з якими “Укрзалізниця” уклала угоди про постачання пального, стало економічно вигідніше відмовитись виконувати умови контрактів, ніж постачати дизпальне за старою ціною.