Для колекторів в Україні встановлять "етичні вимоги"

Нацбанк, Рада та омбудсман вирішили захистити боржників
Важливо
Для колекторів в Україні встановлять "етичні вимоги"
Нацбанк (фото: УНІАН)
27 Жовтня 2020, 06:08
читать на русском

У Верховній Раді група народних депутатів зареєструвала законопроєкт № 4241 про захист боржників при врегулюванні простроченої заборгованості.

Як повідомляє Національний банк України, цей законопроєкт - спільний документ, над яким працювали народні депутати, Нацбанк та Уповноважений Верховної Ради України з прав людини.

Законопроєкт має чітко встановити правила роботи колекторів та їх регулювання. Зокрема, порядок реєстрації колекторської компанії, вимоги до етичної поведінки з боржниками, до нагляду за колекторською діяльністю, а також санкції за порушення, - йдеться у повідомленні НБУ.

Читайте також

Тобто законопроєкт передбачає зміни, які допоможуть реформувати ринок колекторських компаній. Перша зі змін – створення публічного Реєстру колекторських компаній, який вестиме Національний банк. Законопроєкт має зобов’язати усі компанії, що займаються врегулюванням проблемної заборгованості, привести свою діяльність до його вимог та зареєструватися в загальному Реєстрі. Друга зміна – нагляд за колекторами та їх поведінкою стосовно споживачів, який здійснюватиметься НБУ.

Національний банк контролюватиме дотримання колекторами законодавства, встановлюватиме додаткові вимоги до взаємодії зі споживачами і захищатиме права споживачів, розглядатиме звернення громадян. Також регулятор отримає змогу накладати штрафні санкції чи виключати порушника з Реєстру колекторських компаній у випадках порушень, - зазначають у Нацбанку.

Читайте також

Третя зміна – банки та фінансові компанії ще на етапі підписання договору про споживчий кредит повинні будуть попереджати клієнта про можливість залучення колектора у випадку прострочення платежу за кредитом.

Влада хоче зобов'язати кредитодавця публікувати інформацію про колекторську компанію на своєму вебсайті та в місцях надання послуг. Тобто, ще до підписання кредитного договору споживач повинен отримати вичерпну інформацію про компанію, з якою доведеться врегульовувати прострочену заборгованість.

Четверта зміна – колектори повинні будуть дотримуватися вимог до етичної поведінки під час взаємодії зі споживачем.

Читайте також

Законопроєкт установлює виключний перелік способів дозволеної взаємодії колектора зі споживачем фінпослуг та встановлює обмеження максимальної частоти такої взаємодії. За порушення цих вимог передбачено відповідальність: від штрафів до виключення з Реєстру колекторських компаній.

Та найголовнішим є врегулювання діяльності колекторських компаній на законодавчому рівні. Адже сьогодні законодавство не визначає термінів "колектор" чи "колекторська діяльність" та не врегульовує повноваження і правила поведінки таких компаній. Через це трапляються численні порушення прав споживачів фінансових послуг, - наголошують в НБУ.

1