Кандидати витратили на рекламу у Facebook орієнтовно 2,6 млн доларів - ОПОРА

Важливо
Кількість опублікованих рекламних оголошень у соціальній мережі Facebook зросла майже удвічі
Важливо
Кандидати витратили на рекламу у Facebook орієнтовно 2,6 млн доларів - ОПОРА
Фото: Блог LiveTex

За час передвиборчої кампанії українські політики та політичні партії витратили на рекламу в Facebook орієнтовно 2,6 млн доларів (близько 70 млн грн).

Про це свідчать результати дослідження громадянської мережі "ОПОРА".

Роль інтернету та соціальних мереж стала визначальною в розрізі типів агітації, якими найбільше послуговувалися субєкти виборчого процесу. За підрахунками ОПОРИ, в період виборчої кампанії політичні сили та кандидати на посади різних рівнів витратили на рекламу у Facebook орієнтовно 2,6 млн доларів (близько 70 млн грн), - повідомили в організації.

Порівняно з останніми парламентськими виборами, кількість опублікованих рекламних оголошень у соціальній мережі Facebook зросла майже удвічі.

витрати на виборах

Витрати партій на виборах Фото: ОПОРА

Неконтрольоване поширення дезінформації, фейкових громадських опитувань, брудної агітації є ключовими викликами агітаційної кампанії в інтернеті. А неконтрольований характер фінансових витрат на агітацію в інтернеті провокує зростання політичної корупції, - зазначають в "ОПОРІ".

За інформацією громадянської мережі, у порівнянні з позачерговими виборами народних депутатів, кількість опублікованих рекламних оголошень у соціальній мережі Facebook зросла майже удвічі. Так, протягом лише 44 днів, починаючи з 5 вересня по 19 жовтня, у Facebook було опубліковано 86 964 рекламних оголошень політичного змісту.

Загалом, після старту передвиборчої кампанії 5 вересня і до 16 жовтня ОПОРА виявила 6 220 унікальних сторінок, що поширювали політичну рекламу в соціальній мережі Facebook.

З наближенням до дня голосування активність політичних сил у соціальній мережі Facebook поступово зростала. Так, кількість активних рекламних оголошень та загальна вартість витрачених грошей на їх публікацію зросла у 6 разів, у порівнянні з початком офіційної виборчої кампанії. Якщо на початку виборчої кампанії в сумі по Україні політичні сили щодня витрачали менше 30 тисяч доларів на рекламу у соцмережах, то 17 жовтня такі витрати склали понад 150 тисяч доларів, - зазначають в ОПОРІ.

З моменту старту офіційної частини місцевих виборів передвиборчої кампанії 5 вересня найбільше грошей теж витратили політичні партії.

За період моніторингу ми зафіксували 79 політичних партій – учасників виборчого процесу, що використовували рекламу у Facebook для власної агітації, - стверджують в організації.

За даними Бібліотеки реклами, за цей період партії загалом опублікували близько 45,5 тисяч рекламних дописів, витративши на це понад 1 млн доларів.

Витрати на вибори "третіх осіб"

Витрати на вибори "третіх осіб" Фото: ОПОРА

За інформацією ОПОРИ, безперечним лідером виявилась політична партія “За майбутнє”, яка витратила на рекламу у Facebook понад 370 тисяч доларів. Окрім цього, партія створила одну з найбільших мереж регіональних сторінок – 63 сторінки, завдяки чому таргетинг партії спрямований на всю територію України.

Окрім цього, значні кошти на розміщення політичної реклами в підтримку партії витратили зі сторінок її лідерів – Ігоря Палиці та Олександра Шевченка – понад 70 тисяч доларів (майже 2 мільйони гривень) та понад 43 тисячі доларів (понад мільйон гривень) відповідно. Так, Ігор Палиця опублікував 1020 рекламних дописів, а Олександр Шевченко – 644.

Окрему агітаційну кампанію щодо впровадження політики гендерної рівності партія проводила зі сторінки Жіночий рух “За майбутнє”, на яку було витрачено понад 35 тисяч доларів.