Керівник "Укрпошти" Смілянський хоче очолити "Укрзалізницю" - ЗМІ

При цьому "Укрпошта" має мільйонні збитки, а сам Смілянський – американський паспорт
Керівник "Укрпошти" Смілянський хоче очолити "Укрзалізницю" - ЗМІ
Ігор Смілянський (Фото: УНІАН)
19 Травня 2021, 19:32
читать на русском

Глава “Укрпошти” Ігор Смілянський після завершення свого контракту 30 червня 2021 року буде претендувати на посаду голови правління “Укрзалізниці”.

Про це пише видання "Дело".

Журналісти наголошують, що уряд досі не затверджував звіт Смілянського про роботу “Укрпошти”, а саме підприємство має мільйонні збитки, майже жодна реформа тут не була реалізована.

Також видання нагадало, що Смілянський є не тільки громадянином України, але і володіє американським паспортом.

В “Укрпошті” Смілянський зосередився на необхідності перетворити компанію в банк, перевести видачу пенсій в 100% безготівковий розрахунок з подальшою приватизацією.

Реальна причина такого вектору ніколи не ховалася: отримати доступ до залишків на рахунках пенсіонерів, а також до унікальної мережі „Укрпошти“ (яка є в кожному селі). Крім того, поступово фокус з доставлення посилок і листів як основного бізнесу, став перемикатися на доставлення пенсій, а бізнес-модель почали відбудовувати виходячи з очікуваного підвищення тарифів на цю послугу, — йдеться в матеріалі.

За п’ять років перебування на посаді Смілянський кілька разів погрожував урядам і прем’єр-міністрам, що “Укрпошта” припинить доставлення пенсій, якщо їй не буде підвищений тариф. Наприклад, останній раз в якості предмету шантажу також були використані 100 млн євро кредиту ЄБРР і ЄІБ на розвиток інфраструктури компанії. При цьому в результаті компанія отримувала і компенсації, і підвищення тарифів.

Читайте також

У призначенні Смілянського в "Укрзалізницю" вкрай зацікавлений олігарх Рінат Ахметов (досьє Ріната Ахметова), зазначають джерела.

Інтерес Ріната Ахметова, з яким пов`язують кар`єру Смілянського, до „Укрзалізниці“ більш ніж очевидний. ЗМІ неодноразово писали про те, як важливі для олігарха занижені тарифи „УЗ“ і пріоритетне надання вагонного парку за демпінговими цінами. Крім того, коли на „УЗ“ є менеджер, „зручний“ для найбагатшої людини в Україні, держмонополіст грає на стороні вантажовідправників в конфлікті з вагонобудівними і вагоноремонтними заводами, відтягуючи модернізаційні процеси і закриваючи очі на ввіз старих вагонів з країни-агресора”, — вважають журналісти.

Журналісти згадують і ключові провали Смілянського в “Укрпошті”. Зокрема, фінпоказники компанії невтішні: у 2017 році — збиток 177 млн ​​грн, в 2018 — збиток 508 млн грн, В 2019 році — прибуток у 405 млн грн за рахунок компенсації від Пенсійного фонду за доставлення пенсій, вибитою “легким шантажем”, в пандемічному 2020 році — 164 млн грн прибутку на тлі загального підвищення попиту на онлайн-доставку. За підсумками першого кварталу 2021 року — збитки становлять вже 168 млн грн. Смілянський нарікає на низький тариф на доставлення пенсій, але причина — в повній відсутності будь-яких інших реформ, крім сподівання на підвищення тарифів з боку уряду.

Крім того, всі обіцянки цифровізувати і комп’ютеризувати “Укрпошту” також не реалізовані.

“Свою посаду в „Укрпошті“ Смілянський залишає без затвердження звіту перед урядом і без проведеного аудиту витрачання коштів і впровадження „реформ“ з боку Державної аудиторської служби. Дуже зручно перекласти наслідки імітації змін на майбутнього керівника „Укрпошти“, а самому спробувати щастя в іншій корупційної годівниці”, — резюмує видання.

Читайте також

1