Кремінь: Відмова обслуговувати українською є порушенням прав людини

Це порушує не лише права, але й завдає моральної шкоди
Кремінь: Відмова обслуговувати українською є порушенням прав людини
Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь (фото: УНІАН)
24 Лютого 2021, 23:00
читать на русском

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь заявив, що порушення права на отримання інформації та послуг українською мовою - це фактично порушення прав людини.

Про це він написав у Facebook.

Як зазначив мовний омбудсман, відмова обслуговувати українською мовою - це порушення прав людини, тому потрібно займатись правозахистом.

Кремінь розповів про епізод, який стався у Миколаївській області в одному із супермаркетів. Там командир військової частини на прохання пояснити йому щось українською мовою отримав не просто відмову, а нецензурну лайку.

За його словами, днями до офісу Уповноваженого звернувся ветеран Другої світової війни, який в аптеці попросив фармацевта звертатись до нього державною мовою, але у відповідь на законну вимогу працівниця аптеки дозволила собі йому хамити. У результаті інциденту в пенсіонера піднявся тиск і він був змушений викликати швидку.

Є непоодинокі звернення, коли навіть рішеннями судів встановлені факти відмови окремих суб’єктів господарювання застосовувати державну мову під час обслуговування громадян, які супроводжуються образами та навіть погрозами на адресу цих громадян. Це порушує їх права та завдає моральної шкоди. І саме в таких випадках ми будемо діяти жорстко, - заявив Кремінь.

Читайте також

Мовний омбудсман пояснив, що немає завдання їздити з "патрулями", "мовними інспекторами", якими політики залякують сьогодні людей, намагаючись в будь-який спосіб скасувати штрафи за порушення мовного закону. Але повинні бути інструменти, як карати злісних порушників, які ігнорують норми Конституції й законів України, тих, хто принижує честь і гідність людей за використання української, паплюжить державну мову.

Захищати право громадян на те, щоб вони могли вільно спілкуватись і отримувати інформацію та послуги українською мовою в усіх сферах суспільного життя на всій території України - наше головне завдання, - наголосив Кремінь.

Нагадаємо, що 16 січня 2021 року відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Набуває чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", за якою усі заклади, що працюють у сфері обслуговування, повинні перейти на державну мову.

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що від 16 січня надійшло понад 400 скарг через обслуговування не українською мовою.

Читайте більше у нашому матеріалі: "Люди хочуть чути українську, навіть у пивній: сфера послуг про мовний закон".

1