Понад 400 скарг надійшло до мовного омбудсмана через порушення закону

Найбільше скарг надійшло з Києва та Київської області
Понад 400 скарг надійшло до мовного омбудсмана через порушення закону
Фото: Pexels
2 Лютого 2021, 05:07
читать на русском

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що від 16 січня надійшло понад 400 скарг через обслуговування не українською мовою.

Про це Кремінь повідомив у Facebook.

Зазначається, що станом на 11:00 1 лютого на адресу секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови із 16 січня надійшло 407 скарг і звернень громадян.

Найбільше скарг надійшло з Києва та Київської області - 210.

З Львівської області – 28, Одеської – 22, Харківської – 15, Вінницької – 7, Дніпропетровської – 6, Запорізької – 5, Полтавської – 5, Луганської – 4, - повідомив мовний омбудсман.

Також надходили звернення із Донецької, Сумської, Миколаївської, Волинської, Рівненської, Чернівецької, Кіровоградської, Тернопільської та Закарпатської областей (по одному чи два звернення).

Читайте також

Мовний омбудсман розповів, що більшість скарг і звернень стосуються відсутності української версії сайтів інтернет-видань та сайтів інтернет-магазинів (244). Також 85 громадян заявили про порушення своїх прав у сфері обслуговування.

41 скарга надійшла про розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою, вісім скарг - щодо порушень мовного законодавства в галузі освіти, ще сім - щодо порушення мовного законодавства посадовим особам органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

На телефонну лінію секретаріату за наданням додаткової інформації та консультацій звернулося близько 100 осіб, - додав він.

Нагадаємо, що уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що мовний закон України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" є надзвичайно демократичним. А ті, хто закликає його порушувати, займаються звичайними провокаціями.

16 січня 2021 року відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Набуває чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", за якою усі заклади, що працюють у сфері обслуговування, повинні перейти на державну мову.

Відповідно до закону всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.

Читайте більше у нашому матеріалі: "Люди хочуть чути українську, навіть у пивній: сфера послуг про мовний закон".