НАЗК побачило у законопроєкті про оподаткування грального бізнесу корупційні ризики

Зокрема, це положення проєкту закону щодо: виключення виграшів в азартних іграх та лотереях із загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку, що створює умови для легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом
НАЗК побачило у законопроєкті про оподаткування грального бізнесу корупційні ризики
НАЗК

Національне агентство з питань запобігання корупції за результатами проведення антикорупційної експертизи проєкту закону “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів від діяльності з організації та проведення азартних ігор та лотерей” виявило низку корупційних факторів.

Про це повідомляє пресслужба НАЗК.

Національне агентство ідентифікувало низку корупційних факторів. Зокрема, це положення проєкту закону щодо: виключення виграшів в азартних іграх та лотереях із загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку, що створює умови для легалізації коштів, отриманих злочинним шляхом; необґрунтованих податкових преференцій та безстрокового звільнення суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, від сплати податків, - йдеться в повідомленні.

Зокрема, проєктом закону пропонується підрозділ 4 розділу ХХ “Прикінцеві положення” доповнити новим пунктом та встановити, що до 1 січня 2024 року, але не раніше моменту створення державної системи онлайн-моніторингу відповідно до закону України “Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор", ставки податку, визначені п.п. 136.4.1 – 136.4.3 та п. 136.4 ст. 136 Податкового кодексу України, становлять 0 відсотків.

Разом з тим Законом України “Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» граничний термін створення системи онлайн-моніторингу не встановлений. Зі змісту зазначеного вбачається, що положення проєкту закону сприятимуть виникненню неконтрольованих сегментів ринку із податковими канікулами на невизначений час, - наголошують в НАЗК.

Також, проєктом закону пропонується доповнити п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України п.п. 165.1.62 та встановити, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включатиметься сума виграшів (призів) в азартних іграх.

Відсутність дієвого моніторингу та контролю з боку держави надасть можливість заінтересованим особам створити низку корупційних схем з легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, приховання чи маскування походження доходів чи володіння ними, прав на такі доходи, джерел їх походження, місцезнаходження, переміщення, зміни їх форми (перетворення), а так само набуття, володіння або використання таких доходів, - наголосили у НАЗК.

Проєкт закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів від діяльності з організації та проведення азартних ігор та лотерей був внесений на розгляд Верховної Ради народним депутатом Олегом Марусяком, головою підкомітету з питань організації та оподаткування грального бізнесу Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики, у червні 2020 року і наразі очікує на розгляд.

Читайте також

У пояснювальній записці вказується, що метою законопроєкту є утворення сприятливих умов для виведення з тіні та легальної роботи сфери азартних ігор в Україні шляхом використання стимулювальної ролі податків.

Базовий закон у даній сфері - "Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор", був ухвалений Верховною Радою 14 липня 2020 року. Закон визначає правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні, визначає правові, економічні, соціальні та організаційні умови функціонування азартних ігор.

Законом запроваджується комплексне регулювання ринку азартних ігор в Україні.

Читайте також

До цього, понад 10 років, в Україні діяв Закон "Про заборону грального бізнесу в Україні", яким було заборонено будь-яку діяльність з організації та проведення азартних ігор.

Раніше Національне агентство з питань запобігання корупції виявило корупціогенні фактори у постанові Кабінету міністрів про створення Національного оператора на ринку тютюнових виробів.

1