Названі остаточні причини авіакатастрофи літака Ан в Чугуєві

Основною причиною трагедії став незаконний дозвіл на зльоти літака конвеєрним способом
Головне
Названі остаточні причини авіакатастрофи літака Ан в Чугуєві
Авіакатастрофа під Чугуєвим (Фото: Офіс генпрокурора)
13 Травня 2021, 15:04
читать на русском

Державне бюро розслідувань завершило досудове розслідування у справі падіння військового літака АН-26Ш в Чугуєві, яке трапилося 25 вересня 2020 року.

Про це повідомляється на сайті ДБР.

Начальник відділу слідчого управління ДБР Вадим Приймачок розповів про остаточні результати розслідування кримінального провадження.

Менш як вісім місяців знадобилося слідчій групі ДБР для того, щоб розібратися з обставинами трагедії, яка забрала життя 26 військовослужбовців Збройних Сил України, - сказав він.

За період слідства слідчі ДБР провели значний обсяг слідчих та процесуальних дій, серед яких близько 150 експертиз: 27 судово-медичних, 71 генетико-молекулярних, 25 порівняльних молекулярно-генетичних, 5 фоноскопічних, 2 експертизи відеозвукозапису, 2 комп’ютерно-технічні, 5 почеркознавчих, а також — вибухотехнічну, комісійну військову, додаткову комісійну військову, судову психологічну, хімічну експертизу нафтопродуктів та паливно-мастильних матеріалів, економічну, інженерно-транспортну.

Також слідчі ДБР допитали понад 70 свідків та 29 потерпілих. Забезпечено проведення понад 20 тимчасових доступів до важливих документів та речей і їх одночасна виїмка.

Читайте також

Під час досудового розслідування спеціалісти Головної інспекції Міністерства оборони України провели технічне розслідування катастрофи, висновки якого підтверджено експертним шляхом.

Слідство встановило основні причини трагедії:

• незаконне допущення до польотів у складі екіпажу курсантів, які не завершили відповідну Програму підготовки;
• незаконне надання керівником польотів дозволів на посадку-зліт літака Ан-26Ш "конвеєрним" способом;
• не надання керівником польотами практичної допомоги непідготовленому екіпажу під час відмови двигуна на літаку;
• видання документів, які дозволяли вправи, не передбачені Керівництвом льотної експлуатації літаків АН-26, які не забезпечували безпеку польотів;
• систематична організація польотів із більшою ніж дозволено кількістю курсантів на борту;
• незаконні дозволи на польоти у нічний час без необхідної кваліфікації командира екіпажу.

Слідчий наголосив, що основною причиною трагедії став незаконний дозвіл на зльоти літака конвеєрним способом.

У зв'язку з тим, що відбувався зліт конвеєром, вказана поломка не змогла бути виявлена екіпажем своєчасно, а була виявлена на етапі зльоту, при швидкості, яка вже не дозволяла здійснити посадку, оскільки в цьому випадку могли бути непередбачувані наслідки, - зауважив Приймачок.

Досудовим розслідуванням встановлено осіб, які вчинили кримінальні правопорушення, що перебувають у причинно-наслідковому зв’язку з авіакатастрофою.

Зокрема, до кримінальної відповідальності притягнуто 6 осіб, а саме:

  • командувача Повітряних Сил Збройних Сил України;
  • начальника Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба;
  • командира військової частини А4104;
  • заступника командира військової частини А4104;
  • заступника командира військової частини з льотної підготовки;
  • керівника управління польотами 25 вересня 2020 року на аеродромі "Чугуїв".

Контекст: У п'ятницю, 25 вересня 2020 року, близько 20:50 на автошляху Київ-Харків-Довжанський, поблизу військового аеропорту Чугуєва Харківської області, впав та загорівся військовий літак АН-26 однієї з військових частин. На його борту перебували 27 людей - курсанти Харківського університету повітряних сил ім. Івана Кожедуба та екіпаж з військовослужбовців (20 курсантів та 7 офіцерів).

Один з двох курсантів, які вижили під час авіакатастрофи, помер у лікарні. Пізніше з’явилося відео падіння літака.

28 вересня стало відомо, що "чорні скриньки" з літака Ан-26 знайшли. Вони у задовільному стані і їх почали розшифровувати.