Після відставки Кубракова і Найєма вінничани злили Шкілю підряди на 10,5 мільярда з "жирним" прайсом - ЗМІ

Власник фірми "Автострада" Максим Шкіль продовжує отримувати ласі шматки з бюджету, махлюючи на тендерах
Після відставки Кубракова і Найєма вінничани злили Шкілю підряди на 10,5 мільярда з "жирним" прайсом - ЗМІ
Максим Шкіль
24 Червня 2024, 13:50
читать на русском

Після того як Зеленський з Єрмаком звільнили Кубракова та перетворили на кульгавих качок керівників Держвідновлення – у дорожні тендери миттєво повернулись практики старого недоброго Укравтодору. Йдеться про три підряди на експлуатаційне утримання доріг Вінницької області на 10,5 мільярдів гривень, які минулого тижня були злиті в одні руки компанії «Автострада» Максима Шкіля (2,84 млрд грн3,80 млрд грн3,91 млрд грн). Угоди по них були укладені 14 червня, після того, як керівник Держвідновлення Мустафа Найем та його заступники написали заяви про відставку.

Про це пише журналіст Юрій Ніколов для видання "Наші гроші".

Служба відновлення та розвитку інфраструктури  у Вінницькій області застосувала "заточку", яка була впроваджена Укравтодором ще під час Великого будівництва. Замовник вимагав аби учасники тендеру мали річний дохід за минулий рік у розмірі не менше 99% від розміру нинішньої закупівлі.

Один з учасників ринку вказав замовнику:

«Проте очікувана вартість закупівлі розрахована на 36 місяців, а не на один рік. Ставивши такий високий відсоток, ви потенційно відсіюєте учасників, які могли б виконувати дані роботи, залишаючи лише певне коло учасників».

Тобто було б хоча більш-менш справедливо, якби замовник вимагав забезпечення у розмірі 1/3 від очікуваної ціни трирічної закупівлі. Але Вінницька служба відповіла, що закон дозволяє вимагати взагалі 100% від розміру всієї закупівлі на скільки б років вона не була розрахована. А оскільки 99 менше від 100, то порушень з його боку немає. І йти на зустріч конкуренції він не буде.

В результаті на всі три тендери подала пропозиція тільки одна «Автострада», яка і забрала підряди з невеличкою 3-відсотковою знижкою від очікуваної ціни. Жодна місцева компанія та державний облавтодор не могли претендувати на ці підряди через відсутність річного доходу у розмірі 3 млрд грн. А загальноукраїнські гегемони не захотіли заходити на цей тендер через те, що «Автострада» багато років поспіль веде діяльність у Вінницькій області, а всім іншим довелось би перевозити сюди техніку і організовувати тут свої виробничі бази.

Знищення конкуренції логічно відобразилось на ціні експлуатаційних послуг. Покажемо це на прикладі іншої закупівлі, яку “Автострада” виграла ще при “живих” Кубракову і Найємі всього місяць тому.

У травні «Автострада» виграла аналогічний тендер на експлуатаційне утримання доріг на Житомирщині. У цьому випадку замовник подробив область на менші ділянки, відповідно очікувана ціна тендеру була втричі меншою від вінницького випадку – 1,08 млрд грн. Також замовник встановив вимогу щодо фінансової спроможності у розмірі 30% від очікуваної ціни трирічної закупівлі. Що якраз і відповідало принципу «рік на рік». Відтак в торгах взяли участь три фірми – окрім велетенських «Автостради» і «Онуру» також була місцева компанія ПП «Автомагістраль».

Через конкуренцію між трьома учасниками вартість трирічного контракту впала на 45% – з мільярда до 596 млн грн. І це відобразилось на прайсі. Одна з найзатребуваніших послуг «ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття без розламування старого покриття площею ремонту до 1 м2 при товщині шару до 50 мм» на Житомирщині коштувала 432 гривні за квадратний метр. А в вінницькому тендері вже втричі дорожче – 1 184 гривні.

 

Різниця між житомирнським і вінницьким прайсом на цю послугу становить 752 гривні за квадратний метр. Якщо «Автострада» отримає повне замовлення на цю послугу, то за три роки Вінницька служба заплатить фірмі по всім трьом контрактам за неї 768 млн грн. А якби ця послуга оплачувалась по житомирському прайсу, то заплатили б лише 281 млн грн. Тобто потенційна переплата становить 487 млн грн лише на латанні асфальтного покриття товщиною до 5 сантиметрів при розмірі вибоїни до 1 квадратного метра. А це лише одна з кількох сотень позицій у контрактах на експлуатаційне утримання доріг Вінницької області на 10,5 млрд грн.

Службу відновлення у Житомирській області очолює Сергій Носов. Це батько колишнього адвоката компанії «Міллер». Співзасновником юрфірми є Масі Найєм, брат Мустафи Найєма, який очолював Держвідновлення з початку 2023 по 18 червня 2024 року.

Службу відновлення у Вінницькій області очолює Ігор Жебелев. Він був призначений керівником в 2021 році під час «Великого будівництва», координатором якого називав себе Юрій Голик.

Юрій Голик впродовж останніх років отримував інформацію про кримінальне провадження НАБУ щодо «Великого будівництва» від радника Офісу президента бізнесмена Георгія Біркадзе.

Спеціалізована антикорупційна прокуратура відкрила справу щодо зливів в НАБУ. Через скандал був відсторонений від службових обов’язків перший замголови НАБУ Гізо Углава.

Топ-10 найбільших закупівель минулого тижня
Замовникмлн. грн.ПідрядникПредмет угоди
1. Служба відновлення та розвитку інфраструктури  у Вінницькій області10 545,90ТОВ «ГК «Автострада»Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення у Вінницькій області на 36 місяцівUA-2024-05-14-012589-a-a1

UA-2024-05-14-012616-a-c1

UA-2024-05-14-012655-a-b1

2. КП «Київтеплоенерго»1 125,38KTS Engineering s.r.o.Когенераційні установки UA-2024-05-30-009589-a-b1
3. Державне підприємство Міністерства оборони України  «Державний оператор тилу»569,88ПрАТ «Оболонь»Вода питна бутильована до 1,5л UA-2024-05-22-012857-a
4. АТ «Укргазвидобування»302,07ТОВ «Інтерпайп Україна»Труби сталеві безшовні в асортименті з ізоляційним покриттям UA-2024-05-17-003081-a-b1
5. ДП «Поліграфічний комбінат «Україна» по виготовленню цінних паперів»«275,50ТОВ «Поллі-сервіс»Матеріал, необхідний для виготовлення бланків документів UA-2024-06-20-008337-a-a1
6. АТ «Укргазвидобування»190,96Quorex SarlЗапасні частини до ГПА Ajax в асортименті UA-2024-06-21-007419-a-c1
7. Центральна база виробничо-технологічної комплектації Національної гвардії України162,00ТОВ «Компанія Вега Км»Нове будівництво багатоквартирного житлового будинку у м. Дніпрі UA-2024-05-17-009634-a-b1
8. Департамент міської інфраструктури Ужгородської міської ради155,65ТОВ «Перспектива КТ»«Будівництво автотранспортної бази для КП «Ужгородський муніципальний транспорт» Ужгородської міської ради по вул. Загорській, б/н в м. Ужгород» UA-2024-05-15-012751-a-c1
9. Державне підприємство Міністерства оборони України  «Державний оператор тилу»149,99ТОВ «Енера»Намет уніфікований санітарно-технічний УСТ-56/2021 модернізований. Повний комплект. Зовнішній намет тканина С UA-2024-05-21-012659-a-c2
10. Державне підприємство Міністерства оборони України  «Державний оператор тилу»135,89ПАТ «Укрнафта»Автомобільний бензин А-80-Євро3(4)-Е5(Е0) UA-2024-06-05-012631-a-a3

Нагадаємо, що засновник компанії «Autostrada» Максим Шкіль раніше отримав підряд на капітальний ремонт тунелю між станціями метро «Деміївська» – «Либідська» без відповідних тендерних процедур, однак з 8 грудня минулого року ремонтні роботи так і не було завершено.

Читайте також