Службова недбалість: командир Ан-225 "Мрія" про втрату літаків у Гостомелі

Інші країни задовго до початку війни пропонували Україні перемістити літаки
Службова недбалість: командир Ан-225 "Мрія" про втрату літаків у Гостомелі
Знищений у Гостомелі літак Мрія Фото: kyivcity.gov.ua
1 Червня 2022, 13:26
читать на русском

Втрата літаків у Гостомелі - це службова недбалість. Відповідальність за неухвалене рішення перемістити літаки лежить на керівництві ДП "Антонов".

Про це заявив командир Ан-225 "Мрія" Дмитро Антонов в інтерв'ю "Главкому".

За його словами, 26 січня аеропорт у Лейпцигу запропонував свої стоянки для усього парку українських літаків. Для їх переміщення потрібно було ухвалити рішення.

Чесно кажучи, я не знаю, у чому саме були, фінансові чи політичні. Знаю лише, що пропозиція німців одразу не була прийнята українською стороною, продовжувалися якісь переговори. Наші літаки могли вилетіти з Гостомеля будь-якої миті, бо нас були готові приймати. Окрім Ан-225, на якому замінювали двигун (і це не було великою проблемою для того, щоби він злетів на п’яти двигунах), були ще повністю справні Ан-26 і Ан-74, - розповів він.

Антонов зазначив, що не знає деталей переговорів про переміщення літаків між "Укроборонпромом" та ДП "Антонов". Водночас було чимало непрямих доказів того, перемістити літаки з Гостомеля було потрібно якнайшвидше.

Командир АН-225 навів приклад, що інші авіакомпанії починали вивозити свої літаки зі стоянок в Україні, починаючи з 15-17 лютого. Ще один доказ - дії страхових компаній. А від початку лютого українські літаки почали страхувати лише на два дні, а починаючи десь із 16 лютого страхували лише на один день.

Розумієте, щоби літак вилетів, потрібна була команда лише генерального директора "Антонова". На некомерційні перельоти саме він дає команду. А це був би саме технічний рейс. А от на комерційний рейс Ан-124, який відбувся 23 лютого, за п’ять годин до початку повномасштабного вторгнення, давав команду директор авіакомпанії, - пояснив він.

За його словами, відповідальність за неухвалене рішення перемістити літаки лежить на керівництві, він його розцінює як службову недбалість.

Навіть у день початку війни був спокій, упевненість, що все буде добре і не треба нікуди летіти. Хоча вже було й пізно кудись летіти. Я не знаю, чому такий спокій був у нашого керівництва. Можливо, це варто з’ясувати під час розслідування, що зараз проводиться. Цікаво, які ж плани були у нашого керівництва на ці літаки, які було знищено за кілька днів? - додав Антонов.

Нагадаємо, 27 лютого російські окупанти атакували аеропорт у Гостомелі та влучили у найбільший транспортний літак у світі АН-225 "Мрія", який під час пандемії ковіду здійснював гуманітарні рейси та доставляв медичні матеріали для боротьби з вірусом у ЄС.

Після цього в ДП "Антонов" заявили, що добудова найбільшого українського літака АН-225 "Мрія" коштуватиме від 700 млн до одного мільярда доларів.

Президент України Володимир Зеленський заявив, що Україна побудує новий найбільший український літак Ан-225 "Мрія".

Читайте також

1