Покрова Пресвятої Богородиці: історія, традиції та народні прикмети

У зв’язку зі зростанням кількості хворих в Україні на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, постановою Кабінету Міністрів України від 22 березня 2021 р. № 230 внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2".
Де не можна перебувати без маски
За даними Міністерства охорони здоров'я, наразі до "червоної" зони входять Київ, Київська, Житомирська, Закарпатська, Івано-Франківська, Чернівецька, Одеська, Сумська та Львівська області. З 25 березня карантинні обмеження "червоної" зони впроваджують також у Дніпрі.
Отже, у цих областях відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 22 березня 2021 р. № 230 внесені зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236 забороняється перебування на територіях загального користування без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно.
У зв’язку із цим, варто нагадати, що фактично перелік місць, які входять до поняття території загального користування закріплені у статті 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів", а саме:
- парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам'ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;
- пам'ятки культурної та історичної спадщини;
- майдани, площі, бульвари, проспекти;
- вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки;
- пляжі;
- кладовища;
- інші території загального користування;
- прибудинкові території;
- території будівель та споруд інженерного захисту територій;
- території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.
До об'єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту, які визначені відповідними актами органів місцевого самоврядування.
Отже, знаходячись у цих місцях в регіонах, які віднесені до "червоної" зони, громадяни повинні перебувати у вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно.
Яка відповідальність за неносіння масок у "червоних зонах"
У випадку ж недотримання указаних норм, встановлених постановою Кабінету Міністрів України, особи можуть нести відповідальність, встановлену чинним законодавством.
Так, статтею 443 Кодексу України про адміністративні правопорушення закріплена адміністративна відповідальність за:
- Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами, яка тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Це штраф у розмірі від 17 000 грн до 34 000 грн.
- Перебування в громадських будинках, спорудах, громадському транспорті під час дії карантину без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, яка тягне за собою накладення штрафу від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Це штраф у розмірі від 170 грн до 255 грн.
Читайте також
Хто контролюватиме дотримання масочного режиму
Так, згідно зі статтею 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи:
- За ч. 1 ст. 443 Кодексу України про адміністративні правопорушення: органи Національної поліції, органи охорони здоров’я, органи державної санітарно-епідеміологічної служби, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного законодавства, санітарного та епідемічного благополуччя населення (крім виконання функцій з реалізації державної політики у сфері епідеміологічного нагляду (спостереження) та у сфері гігієни праці та функцій зі здійснення дозиметричного контролю робочих місць і доз опромінення працівників);
- За статтею 443 Кодексу України про адміністративні правопорушення: посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами (а у населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, - виконавчими органами, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад.

(Фото: УНІАН)
Що стосується підпорядкованості справ про адміністративне правопорушення, тобто це визначена законом сукупність повноважень відповідних органів щодо розгляду справ, віднесених до їх компетенції, то:
- Відповідно до статті 219 Кодексу України про адміністративні правопорушення виконавчі комітети (а в населених пунктах, де не створено виконавчих комітетів, - виконавчі органи, що виконують їх повноваження) сільських, селищних, міських рад розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною другою статті 443 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
- Відповідно до статті 221 Кодексу України про адміністративні правопорушення судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною першою статті 443 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
- Відповідно до статті 222 Кодексу України про адміністративні правопорушення органи Національної поліції розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною другою статті 443 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
- Відповідно до статті 236 Кодексу України про адміністративні правопорушення органи державної санітарно-епідеміологічної служби розглядають справи про адміністративні правопорушення, передбачені частиною другою статті 443 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Чи можна оскаржувати штрафи за неносіння масок
Однак, у випадку притягнення особи до адміністративної відповідальності за статтею 443 Кодексу України про адміністративне правопорушення, слід пам’ятати, що постанова суду першої інстанції підлягає оскарженню в апеляційному порядку особою, щодо якої така постанова винесена, так само й постанова уповноваженого органу на її винесення підлягає оскарженню до суду, у випадку незгоди з її винесенням особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності.
Разом з тим, радимо дотримуватись встановлених правил з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, недопущення вчинення адміністративних правопорушень та притягнення до відповідальності та зичимо усім міцного здоров’я.
Контекст. Уряд видав постанову, якою заборонив громадянам у "червоних зонах" перебувати на вулиці та інших місцях загального користування без захисних масок. Дізнатися, про карантинні обмеження у регіонах можна тут.