Стало відомо, на яких АЗС столиці немає черг за пальним

Кожного дня в Україну з ЄС заходить понад 230 машин із пальним
Стало відомо, на яких АЗС столиці немає черг за пальним
Бензин, АЗС Фото: istockphoto.com
15 Червня 2022, 10:43
читать на русском

В Україні покращилася ситуація з пальним. На деяких АЗС Києва вже можна заправитися без черг.

Про це повідомив директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн у Facebook.

Черг за автогазом взагалі нема. Єдине виключення – станції, де газ продається по 37 грн/л (здебільшого 42-45 грн/л). Декілька АЗС із дизпальним були взагалі без черг або стояло 5-10 машин, що взагалі важно вважати чергою (на фону травневих подій). За бензином – 20-30 машин, - сказав Сергій Куюн.
Він зазначив, що нещодавно у Києві на АЗС KLO бензин був майже на всіх станціях. Подібні ситуації відбуваються з AMIC та UPG.
"Маршал" виставив на вихідних А-95 по 62 грн, черг не було, але за два дні стела знову згасла. Теж саме відбулося із "спиртовим" бензином на БРСМ. У "Привату" (ANP) в столиці небагато станцій, але він є одним з найстабільніших продавців бензину... Ця зростаюча активізація призвела до зниженню тиску на WOG й ОККО, які виставляють продукт у вільний продаж щодня, - пояснив він.
Своєю чергою імпорт газу перевищив очікування, по дизпаливу ринок починає виходити на прогнозні показники, проте по бензину все ще не дотягує 20-25%. Зокрема, в червні кількість постачальників дизпального зросла у півтора раза та сягнула майже 100, проте вдвічі менше (але на третину більше, ніж в травні) – імпортерів автогазу (45), по бензинах – 27 (21).

За його словами, сезонний пік споживання бензину очікується у серпні-вересні.

Але ринок робить свою справу. В Європі українці вигребли всі вільні бензовози, розміщені замовлення на виробництвах. Кожного дня в країну заходить понад 230 машин із пальним. Важко, але зростає постачання по жд, тут зберігається найбільш потужний потенціал для збільшення імпорту. Є й деякі інші цікаві зсуви. Головні проблеми – у Європі. Тамтешні банки не тільки не фінансують прямі угоди з постачання пального в Україну, фактично не хочуть розглядати контракти в усіх потенційних регіонах, які можуть бути задіяні у такому постачанні. Тобто якщо навіть неукраїнський резидент хоче привезти пальне в Румунію для іншого нерезидента, це вже відмова, - розповів він.
Також постачальники не можуть скласти ціну, адже відчувають попит. Тому на ринку з’явилася маса аферистів.

У свою чергу великі постачальники дуже обережно ставляться до України. Подейкують, що такі рекомендації їм надають безпосередньо чиновники, мовляв, не поспішайте. Наприклад, в Болгарії трейдери узгоджують обсяги постачання в Україну з урядом. Невдоволені й молдовани, бо українці загнали оптові ціни у регіоні. Через це в країні зупинилося чимало АЗС, які не можуть потрапити під державне регулювання. В Польщі протести водіїв. Угорщина… тут все зрозуміло, - сказав Куюн.

Він додав, що головна мета - забезпечити поточний зростаючий попит та створити резерв під серпень-вересень.

Нагадаємо, директор консалтингової компанії А-95 Сергій Куюн вважає, що в Україні не відбудеться різкого підвищення цін на пальне.

Читайте також

1