Мовний омбудсман розповів, як діяти у разі порушення прав на обслуговування українською

Уповноважений рекомендує спробувати врегулювати ситуацію одразу на місці
Мовний омбудсман розповів, як діяти у разі порушення прав на обслуговування українською
Кафе Фото автора Marta Dzedyshko з Pexels
25 Січня 2021, 15:44
читать на русском

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що у разі порушення прав на отримання інформації чи послуг державною мовою треба спробувати вирішити ситуацію на місці. Втім, можна також звернутись на "гарячу лінію".

Про це він розповів на своїй сторінці у Facebook.

Кремінь вважає, що у зв'язку з закінченням локдауну кількість порушень щодо надання послуг державною мовою може збільшитися.

Тож нагадуємо: якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене, потрібно, передусім, спробувати вирішити ситуацію на місці: звернутися з проханням про обслуговування українською до персоналу, керівництва закладу чи на гарячу лінію торговельної мережі, - зазначив він.

У тому випадку, якщо прохання про обслуговування українською мовою проігнорували можна надіслати скаргу на електронну скриньку: [email protected] або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого.

Мовний омбудсман також повідомив, що в робочі дні з 9:00 до 17:00 працює телефонна лінія. Тож у разі виникнення запитань щодо механізмів захисту своїх прав на отримання інформації та послуг українською можна звертатись за телефоном: 044 293 11 79.

Читайте також

Нагадаємо, що уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що мовний закон України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" є надзвичайно демократичним. А ті, хто закликає його порушувати, займаються звичайними провокаціями.

16 січня 2021 року відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Набуває чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", за якою усі заклади, що працюють у сфері обслуговування, повинні перейти на державну мову.

Відповідно до закону всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.

Читайте більше у нашому матеріалі: "Люди хочуть чути українську, навіть у пивній: сфера послуг про мовний закон".

1