Ткаченко пояснив, чому лагідна українізація краща за штрафи

Міністр підтримує ініціативу щодо відтермінування штрафів, а не скасування
Ткаченко пояснив, чому лагідна українізація краща за штрафи
Олександр Ткаченко (фото: УНІАН)
10 Березня 2021, 13:46
читать на русском

Міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко підтримує ініціативу щодо відтермінування на 1,6 року норми про накладення штрафів за порушення "мовного закону".

Про це він Ткаченко (досьє Олександра Ткаченка)заявив на форумі "Україна 30".

Міністр зазначив, що він підтримує поправу щодо відтермінування штрафів, а не про скасування їх в цілому.

Якщо мова по дві поправки (до закону про мову - ред.) різних депутатів, у тому числі й від "Слуги народу", то в одному випадку це поправки Бужанського, які скасовують штрафи в цілому, в іншому - поправки Кравчук, Потураєва і Корнієнка, які відтерміновують штрафи на півтора року, до моменту уведення всіх інших штрафів. Ми підтримуємо другу поправку, - сказав він.

Читайте також

За словами Ткаченка, наразі не існує спільної платформи, де можна було б вивчити українську мову. Втім, Міністерство культури та інформаційної політики працює над цим.

Якщо ми говоримо про те, що ми спершу ставимо необхідність винесення штрафів якійсь літній жіночці з Одеси чи Харкова лише тому, що вона не знає у своєму магазині чи не вміє розмовляти українською мовою, я вважаю, таким чином ми не переконаємо більшість населення, яка не володіє достатньою мірою українською мовою, у тому, що її потрібно вчити. Лагідна українізація, промоція української мови дозволить це зробити, - зазначив Ткаченко.

Міністр вважає, що у разі відтермінування штрафів за півтора року, "галас, який у російськомовних ЗМІ здіймається, якийсь страх, що ми когось оштрафували, перейде в дискусію і розмови про те, як здорово і модно вивчати українську мову".


Контекст. 16 січня 2021 року відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Набуває чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", за якою усі заклади, що працюють у сфері обслуговування, повинні перейти на державну мову.

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що від 16 січня надійшло понад 400 скарг через обслуговування не українською мовою.

Читайте більше у нашому матеріалі: "Люди хочуть чути українську, навіть у пивній: сфера послуг про мовний закон".

1