Шкіль Максим

Шкіль Максим

Засновник холдингу MS Capital, бізнесмен, замішаний у схемах з "чорним" зерном та відмиванням грошей на ремонті доріг та мостів

Всі новини

Максим Шкіль – український підприємець. Засновник холдингу MS Capital, який об'єднує компанії ключових галузей економіки: дорожнього, мостового та промислового будівництва, сфери залізничної логістики, аграрного бізнесу, видобутку та переробки граніту, автодилерства.

Народився 19 серпня 1983 року у Львові. Має три вищі освіти. Кандидат юридичних наук.

Кар'єра та бізнес

Свій перший бізнес Максим Шкіль розпочав у 2006 році. Спільно із іноземними партнерами він створив Бехівський гранітний кар'єр.

У 2011 році Максим Шкіль створив "Першу логістичну компанію", що спеціалізується на перевезеннях зернових залізничним транспортом.

У 2015 році бізнесмен набув корпоративних прав компанії "Audi Центр Одеса Південь". Через рік збудовано та введено в експлуатацію найбільший в Україні дилерський центр, який став першим центром у концепції Audi Sport. У 2016 році Максим Шкіль заснував Групу компаній Autostrada.

У 2019 році Максим Шкіль створив холдинг "MS Capital".

У 2020 році холдинг засновує "Прилуцьку аграрну компанію". Бізнесмен інвестує кошти у купівлю елеватора та корпоративних прав компанії "Курс-Агро", які стають частиною ПАК.

Вже 2023 року інтерв'ю виданню Бабель Шкіль поділився оцінкою своїх активів. Виходить цифра, яка забезпечує Шкілю місце у першій тридцятці найбагатших українців.

Отже, на сьогоднішній день Шкіль – засновник холдингу та CEO холдингу MS Capital, куди входять п'ять великих компаній: Бехівський гранітний кар'єр; Перша логістична компанія; Ауді Центр Одеса;, Прилуцька Аграрна Компанія та Автострада.

Сім'я та хобі

Максим Шкіль одружений та виховує двох доньок.

Серед спортивних захоплень тренування з боксу та кросфіту, а також більярд.

Благодійність

Після початку повномасштабного вторгнення Шкіль також став меценатом, який допомагає ЗСУ. Особливо популярним він став завдяки своєму Mercedes Maybach, який разом із журналістом Михайлом Ткачом виставили на аукціон і зібрали 30 млн грн на ЗСУ. Шкіль придбав Mercedes-Maybach до повномасштабного вторгнення Росії в Україну, але після 24 лютого вирішив не використовувати автомобіль з морально-етичних міркувань та запропонував його для благодійного розіграшу.

Скандали

Шкіль та Партія Регіонів

Максим Шкіль позиціонує себе як аполітичну людину, але насправді це неправда. У молодості Шкіль перебував у молодіжному осередку Партії регіонів і у 2007-2014 роках став помічником нардепа від Партії Регіонів Миколи Дем'янка, завдяки зв'язкам якого і почав розвивати свій бізнес.

Шкіль та його кум Володимир Омелян

Після падіння режиму Януковича та краху партії регіонів Шкіль зміг утриматися на плаву за допомогою свого кума, колишнього міністра інфраструктури Володимира Омеляна (на якого пізніше завели кримінальну справу – ред.).

Що стосується Шкіля в цьому контексті, то Автострада, яка тоді називалася ТОВ СП Автострада, була заснована ним через ТОВ МС Капітал ще у 2015 році та націлена на проект тодішнього міністра транспорту Володимира Омеляна Go Highway (той самий гіперлуп). Проект помер тим, хто не народився, проте поспіль на його будівництво отримало саме ТОВ СП Автострада.

Ще одна фірма Максима Шкіля – Перша логістична компанія була за часів Омеляна одним із топових підрядників Укрзалізниці, постійно виграючи тендери на транспортування залізницею від державних організацій. За що й потрапила до розслідування, в ході якого виявилося, що щороку діяльності ТОВ «Перша логістична компанія» приносила її власникам мінімум 400 мільйонів гривень, які вони виводили до фіктивних компаній. Щодо ТОВ СП Автострада, то на початок 2019 року воно було фігурантом цілої низки кримінальних справ, які потім благополучно розвалилися.

Ну, а після приходу до влади команди Зеленського настала епоха розквіту бізнесу Шкіля. Спочатку він активно співпрацював із Андрієм Богданом і завдяки цьому потрапив до підрядників Великого будівництва. Однак після приходу в ОПУ Олега Татарова та перемоги групи Єрмака над групою вже екс-керівника Великого будівництва Кирила Тимошенка, зірка Максима Шкіля запалилася на повну: незважаючи на війну в Україні, він став лідером в отриманні підрядів Великого будівництва. Те, що роботи його компанії «Автострада» найдорожчі з усіх підрядників, нікого не зупинило. Втім, найімовірніше, це якраз навпаки один із чинників, який привів Шкіля до успіху. Логічно, що з Татаровим та Єрмаком Шкіль знайомий із далекою молодістю в тій же партії регіонів. Єрмак тоді теж працював помічником депутата - регіонала Ельбруса Тадєєва, а Татаров допомагав у брудних справах Медведчуку та Портнову, і побічно пов'язаний із російським олігархом Олегом Дерипаскою.

Фірма Шкіля фінансувала ЛДНР

Також відомо, що фірми українського бізнесмена Максима Шкіля фінансували терористів ЛДНР з 2014 року за допомогою чорних схем перевезення зерна.

Ця історія починається з того, що ТОВ Перша логістична компанія, одним із засновників якої є мати Шкіля Тетяна Василівна Шкіль, далекого 2014 року виграла великий тендер у Міністерстві агропромислової політики на послуги з перевезення залізничним транспортом 450 тисяч тонн зерна. Керівником компанії є Олег Бурлаченко.

Пізніше з'ясувалося, що перша логістична компанія мінімізує податкові зобов'язання підприємства, простіше приховує доходи. Фірма матері бізнесмена переказувала гроші на фіктивні компанії-прокладки. Крім того, в ході аналізу з'ясувалося, що Перша логістична переказує гроші на рахунки фізичних осіб у Східних областях України та закуповує зброю та військове спорядження. Іншими словами, фірма фінансувала терористів ЛДНР ще задовго до початку повномасштабного вторгнення в Україну.

До речі, серед переможців тендеру є ще одна фірма – Зертранс. За дивним збігом обставин, податковий номер цієї фірми є абсолютно ідентичним номеру приватного підприємства ТОВ УПІ-Магістраль. Саме цю фірму, якщо вірити фінансової звітності, припадає левова частка витрат ТОВ Першої логістичної компанії. А засновником Магістралі вважається той самий Олег Бурлаченко.

Схема ухиляння від податків відпрацьована до дрібниць. Включивши до видаткової частини "свою" компанію, Максим Шкіль зміг знизити рівень рентабельності ТОВ Перша логістична компанія до 0,3%. В результаті при доході понад 400 млн грн. податок на прибуток склав лише 126 з лишком тисяч гривень. решта йшла до кишень Шкіля та Омеляна, який віддавав фірмам бізнесмена найбільші тендери.

У листопаді 2017-го детективи НАБУ провели обшук у будинку Омеляна у справі про незаконне збагачення. А у квітні 2018 і в самій ПЛК. Інсайдерські джерела в правоохоронних органах повідомляють, що компанія Шкіля пов'язана з низкою податкових злочинів. Проводилося навіть досудове розслідування щодо ТОВ «Зертранс» за статтею ст.212-3 КК України "Ухилення від сплати податків в особливо великих розмірах". Встановлено, що ПЛК виступало посередником і, користуючись низькими тарифами та дефіцитом вагонів в УЗ, експлуатує її парк вагонів, які значно дешевші, ніж вагони інших компаній на ринку, та заробляє багатомільйонні прибутки на різниці із заниженими тарифами.

Махінації Шкіля на Укрзалізниці

Незаконні операції з Укрзалізницею Шкіль прокручував ще до знайомства з Омеляном. Ще до 2014 року, будучи помічником нардепа-регіонала Миколи Демянка (близького друга Віктора Януковича ) та формальним керівником гранітного кар'єру, яким його зробили регіонали, він познайомився з начальником вантажоперевезень Укрзалізниці Іваном Федорком. Разом вони успішно налагодили "чорні" схеми, а Федорко навіть влаштував на роботу до Шкіля власну доньку. І навіть коли Федорко втратив крісло через п'яну аварію з потерпілими, схема продовжила процвітати. Нагадаємо, що Федорко виїхав на зустрічну смугу в стані алкогольного сп'яніння і врізався в машину фотокореспондента Максима Левіна (загиблого у 2022 році під час війни). Внаслідок аварії дружина Левіна отримала численні переломи, один із синів був госпіталізований із забиттям головного мозку. На місці події Федорко розмахував посвідченням помічника голови Ради ветеранів МВС, потім втік з лікарні, куди був доставлений для огляду, але в результаті був лише оштрафований Києво-Святошинським районним судом на 8,5 тисячі гривень із забороною на 1,5 роки керувати транспортним засобом. .

Махінації на дорожніх тендерах

Наразі Максима Шкіля знають насамперед як власника однієї з топових компаній "Великого будівництва", яка займається ремонтами доріг в Україні. Ще в 2021 році компанія Шкіля, яка мала дещо іншу назву - СП Автострада, - посідала друге місце за обсягами дорожніх підрядів, отримавши 23,9 мільярда гривень, що склало 15,4% від усіх коштів, виділених на "Велике будівництво". Це було досить несподіваним для учасників ринку, оскільки у 2020 році Автострада отримала лише 8 мільярдів.

Щодо 2022 року, то тут точні цифри невідомі, проте той факт, що Автострада не залишилася без роботи, незаперечний. Вона, наприклад, отримала замовлення на відновлення знищеного мосту через Десну під Черніговом. Це не простий міст: його довжина становить 682 метри, він має чотири смуги руху. Скільки одержав Шкіль на його будівництво, невідомо. Натомість відомо, що на роботи з реконструкції дороги Чорнобаївка-Херсон у лютому 2022 року Автострада отримала 22 мільйони гривень. Куди поділися ці гроші, досі невідомо. адже розпочалася війна.

Незважаючи на це, у 2023 році ТОВ «Автострада 2023 » стала лідером з дорожнього будівництва. Точні суми, на жаль, невідомі. Однак у ВР під час обговорення фінансування "Великого будівництва" на 2023 рік називалися суми, що коливаються в районі 130 мільярдів гривень. Якщо 2021 року Автострада отримала 15,4% цих коштів, посівши друге місце за обсягами, то 2023 року вона вже лідер цього списку. Виходячи з цього, можна уявити, скільки коштів освоїть лише одна з кількох десятків компаній Максима Шкіля лише на ремонті доріг.

Щодо цих ремонтів та компанії Шкіля «Автострада» Варто нагадати ще один цікавий розрахунок. Він був зроблений в 2021 році, цифри змінилися, як казав сам Шкіль в одному з недавніх інтерв'ю, вартість дорожнього будівництва в 2023 році зросла наполовину, - каже я. однак у розрахунку непропорційно дорогих ремонтів від Автостради у цьому ключі потрібно внести відповідну поправку.

Отже, 2021 року кілометр відремонтованої дороги на трасі Київ-Чоп коштував 9,6 мільйона, а на Київ-Рені – 13 мільйонів гривень. Але їх ремонтували інші компанії. А ось в Автостраді кілометр дороги вже коштував у середньому 23 мільйони. До цього додайте слова тодішнього віце-прем'єра Уруського про те, що на дорожньому будівництві викрадають 40% виділених коштів. Підрахунки проведіть самі, враховуючи, що скільки крали 2023 року (як і 2022-го) невідомо нікому.

2022 року Максим Шкіль, незважаючи на війну, менш ніж за місяць виграв тендери на ремонт доріг у Вінницькій області загальною вартістю понад півмільярда гривень. Дійшло до парадоксу: автострада, що належить бізнесмену, буквально подарувала найбільший у році, що минає, тендер на утримання і поточний ремонт автошляхів державного значення в регіоні очікуваною вартістю 1,4 млрд. грн конкуренту.

Крім цього, Автострада Шкіля - чи не єдина дорожня компанія, якій під час війни вдалося єдиним платежем отримати більше мільярда гривень з бюджету. будівництво мосту через річку Десна на автодорозі Київ-Чернігів-Нові Яриловичі.

Вже у 2023 році Шкіль за допомогою вже відставного віце-прем'єра з відновлення територій України Олександра Кубракова (за неофіційною версією, пішли Кубракова саме за розкрадання грошей на відновлення) почав залазити у будівництво інфраструктурних проектів міста Києва за тією самою схемою. Максим Шкіль як комунікатор, не маючи ні будівельників, ні проектувальників, ні професійного досвіду у будівництві, просто зі своєю компанією виступає як так званий офіс, куди приймає кошти. Потім знаходить організації, виконують роботу, й у 90% випадків ця робота не має якості. Тому дороги, створені компанією "Автострада", як кажуть у народі, змиває дощем.

Але останнє придбання фірми Шкіля "перебило" усі попередні. Autostrada займається ремонтом аварійних тунелів метро у Києві. не маючи жодного досвіду у цьому виді робіт. І отримала вона це замовлення вже звично, без тендеру.

Нагадаємо, що після проведення необхідних досліджень між станціями київського метро "Деміївська" та "Либідська" було вирішено замість аварійної ділянки тунелю збудувати нову. Про це на власній сторінці у Facebook повідомив особисто Максим Шкіль.

За його словами, до відновлення перегінного тунелю між станціями київського метро "Деміївська" та "Либідська" компанія Autostrada залучила понад 500 фахівців із підземного будівництва. Проект відновлення розробляється 3 групами проектувальників. Шкіль запевняє: всі фахівці мають багаторічний досвід будівництва метро, хоч насправді це неправда . Завершення відновлення перегінного тунелю між станціями "Деміївська" та "Либідська" планується вже восени 2024 року.

Нагадаємо, вартість підготовчих заходів перед ремонтом тунелю між станціями метро "Либідська" та "Деміївська" складає 21,2 мільйона гривень. КП "Київський метрополітен" провело закупівлю без оголошення конкурсу через "строковість виконання робіт", зокрема, щоб нібито не допустити подальшої деформації тунелю до початку основних ремонтних робіт.

Слід Шкіля знайшли у розкраданнях на будівництві нового водопроводу на Інгульці

І зовсім недавно стало відомо, що один з найбільших підрядників «Великого будівництва» – ТОВ «Група компаній Автострада» – має проблеми з Національною поліцією. Наприкінці квітня Індустріальний районний суд м.Дніпро дозволив слідчим оглянути кілька земельних ділянок у регіоні. І відібрати на них зразки піску, що йде на будівництво магістрального водопроводу «Хортиця (ДВС2) – Томаківка – Марганець».

Будівництво водопроводу – один із трьох найдорожчих проектів Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури з початку великої війни. Контракт на водовід «Хортиця (ДВС2) – Томаківка – Марганець» вартістю 5,3 млрд грн було підписано її «дочкою » – Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області – з ТОВ «Група компаній Автострада» 19 липня минулого року. Цього ж дня Служба підписала ще два контракти. Один – на будівництво водопроводу «р. Інгулець – «Південне водосховище» для забезпечення водою м. Кривий Ріг. Його вартість становила 5,32 млрд грн, а виконавцем було визначено одеське ТОВ «Автомагістраль-Південь» Олександра Бойка. Другий – на будівництво водопроводу Марганець – Нікополь – Покров. Цей контракт на суму 1,999 млрд грн був підписаний ще з одними одеситами – ТОВ «Ростдорбуд» Євгена Коновалова та Юрія Шумахера.

Роботи з трьох водопроводів мають бути зроблені до 2025 року. Проекти встигли подорожчати. Наприкінці квітня 2024 року Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області підписала додатковий контракт із водопроводу «р. Інгулець – Південне водосховище». Інгулець – Південне водосховище» з ТОВ „Автомагістраль-Південь“ на суму 2,358 млрд грн та з ТОВ „Група компаній Автострада“ – на 2,078 млрд грн . Відповідно до них, роботи мають бути завершені вже до 2026 року.

Усі вони є частиною урядового проекту щодо ліквідації наслідків знищення дамби Каховської ГЕС 6 червня минулого року. Роботи були терміновими, тому тендери у Prozorro на них не проводили. Чиновники лише прозвітували, що «Автомагістраль-Південь», «Група компаній Автострада» та ТОВ «Ростдорбуд» надали «найбільш економічно вигідні пропозиції».

І ось наприкінці минулого року до проекту «Автостради» дісталася поліція. Слідчі стверджують, що посадовці Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Дніпропетровській області змовилися з керівниками ТОВ «Група Компаній „Автострада“ та заволоділи бюджетними грошима. Грубо кажучи, поліцейські стверджують, що простежили, звідки на будівництво водопроводу "Автострадою" везуть пісок. Як виявилося – із Новопавлівського гранітного кар'єру (ним володіє родина Ченських із Дніпропетровської області).

Саме у піску поліція знайшла зловживання. «Встановлено, що ціна придбання піску у ПрАТ „Новопавлівський гранітний кар'єр“ становить від 68 до 115 грн за тонну. Згідно з протоколом узгодження цін до договору на будівництво магістрального водопроводу Хортиця (ДВС2) – Томаківка – Марганець, … встановлено, що ціна … становить 350,29 грн за м3”, – зазначили у Національній поліції . В одному «кубі» – приблизно 1,4 тонни піску. І 150-200 гривень на тонні не виглядають чимось надвеликим, адже пісок треба принаймні довезти до місця. "Бізнес-Телеграф" попросив "Автостраду" прокоментувати звинувачення. Відповіді наразі немає.

Дрібниця, але з урахуванням того, що на будівництво водопроводу йдуть тисячі тонн піску, може йтися про мільйони гривень. До того ж пісок не є основною складовою вартості проекту, тому цілком можливо, що слідчі можуть набрати ще якісь цікаві подробиці особливостей ціноутворення щодо цього та інших водопровідних проектів.

Дата публікації: 10.05.2024
Дата останньої зміни: 23.05.2024