Черговий крок до інтеграції: що передбачає угода про "авіаційний безвіз"

Угода встановлює режим "відкритого неба"
Ексклюзив
Черговий крок до інтеграції: що передбачає угода про "авіаційний безвіз"
Літак (фото: Pexels)
21 Жовтня 2021, 18:30
читать на русском

Україна та Європейський Союз 12 жовтня підписали угоду про спільний авіаційний простір (САП). Відбулося це в межах 23-го саміту Україна – ЄС у Києві. Ця угода багатостороння та встановлює режим "відкритого неба".

Як повідомляє Парламент.UA, свої підписи під документом залишили прем’єр-міністр України Денис Шмигаль, посол Словенії (країна, яка головує в ЄС) в Україні Томаж Менцін та голова зовнішньополітичної служби Євросоюзу Жозеп Боррель.

Згадана угода – багатостороння. Вона надає учасникам можливість здійснювати обльоти територій один одного, тобто встановлює режим "відкритого неба". ​​Основна мета її створення ґрунтувалася на вільному доступі до ринку всіх компаній, рівних умовах конкуренції та загальних правилах, включаючи сфери безпеки, безпеки управління повітряним рухом, соціальних питань та навколишнього середовища, - розповів у коментарі Парламент.UA адвокат Володимир Місечко.

За словами адвоката Matviyiv & Partners Назара Гарасимчука, цей документ свідчить про черговий крок до інтеграції у європейський простір. Угода запровадить реальну конкуренцію на ринку авіаперевезень та створить "Спільну авіаційну зону", що регулюватиме пасажирські, поштові та вантажні перевезення.

У довгостроковій перспективі "авіаційний безвіз" дасть Україні змогу збільшити кількість авіаперевізників та розширити географію діяльності наявних компаній. А ще це підвищить інвестиційну та туристичну привабливість, створить робочі місця в окремих регіонах та державі в цілому, сприятиме розвитку вітчизняних аеропортів, у яких збільшиться кількість перевезень та пасажиропотік.

Також Назар Гарасимчук звернув увагу на можливість визнання українських льотних сертифікатів, пов’язаних з підготовкою екіпажу, та збільшення попиту на навчання у профільних авіаційних ВНЗ. Ще варто розуміти, що наявність САП змушує лоукостери запроваджувати стандарти ЄС, зокрема до правил безпеки польотів, захисту пасажирів та навколишнього середовища.

Нагадаємо, в червні 2021 року Рада ЄС дала згоду на укладання авіаційної угоди з Україною.

Читайте також

1