Обслуговування українською підтримують понад 60% українців

Більшість українців вдома теж розмовляє українською
Обслуговування українською підтримують понад 60% українців
Обслуговування клієнтів (фото: Pexels)
3 Лютого 2021, 18:16
читать на русском

Перехід сфери обслуговування на українську мову підтримують 61,7% українців, найбільше – на Заході України.

Про це свідчать результати дослідження Київського міжнародного інституту соціології КМІС.

61,7% українців підтримують чинну норму про обслуговування українською мовою. Не підтримують – 34%, а ще 4,2% не визначилися зі своєю думкою.

Найбільше перехід сфери обслуговування на українську підтримують жителі Заходу і Центру (відповідно, 79,4% та 66,2%), найменше – жителі Сходу (38,8%, у той час, як 55,8% не підтримують). На Півдні 49% підтримують її, а не підтримують – 46,2%. На Донбасі підтримують 59,5%, не підтримують – 32,1%.

Читайте також

Нагадаємо, що уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що мовний закон України "Про забезпечення функціонування української мови як державної" є надзвичайно демократичним. А ті, хто закликає його порушувати, займаються звичайними провокаціями.

16 січня 2021 року відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Набуває чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", за якою усі заклади, що працюють у сфері обслуговування, повинні перейти на державну мову.

Відповідно до закону всі надавачі послуг, незалежно від форми власності, зобов’язані обслуговувати споживачів і надавати інформацію про товари й послуги українською мовою.

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що від 16 січня надійшло понад 400 скарг через обслуговування не українською мовою. Найбільше скарг надійшло з Києва та Київської області - 210. Також надходили звернення із Донецької, Сумської, Миколаївської, Волинської, Рівненської, Чернівецької, Кіровоградської, Тернопільської та Закарпатської областей (по одному чи два звернення).

Мовний омбудсман розповів, що більшість скарг і звернень стосуються відсутності української версії сайтів інтернет-видань та сайтів інтернет-магазинів (244). Також 85 громадян заявили про порушення своїх прав у сфері обслуговування.

41 скарга надійшла про розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою, вісім скарг - щодо порушень мовного законодавства в галузі освіти, ще сім - щодо порушення мовного законодавства посадовим особам органів державної влади та органів місцевого самоврядування.

Читайте більше у нашому матеріалі: "Люди хочуть чути українську, навіть у пивній: сфера послуг про мовний закон".

1