Пробили "авіаційну оборону": як Україна жила без угоди про "відкрите небо"

Раніше необхідно було укладати двосторонні міжурядові угоди
Ексклюзив
Пробили "авіаційну оборону": як Україна жила без угоди про "відкрите небо"
Літак (Фото: picabu)
21 Жовтня 2021, 20:23
читать на русском

Після підписання угоди про "відкрите небо" між Україною та ЄС з десяток країн Євросоюзу, які тримали авіаційну оборону, будуть змушені відкрити більшу кількість рейсів.

Як пояснив Парламент.UA експерт Офісу реформ Кабінету міністрів України Максим Гардус, до підписання угоди про САП для виконання польотів з України в ЄС і навпаки необхідно було укладати двосторонні міжурядові угоди.

Тобто, зараз діють двосторонні домовленості про повітряне сполучення з кожною країною ЄС. Вони встановлюють обмеження на кількість перевізників та щотижневих рейсів, що, звісно ж, ускладнює вихід нових авіакомпаній на популярні рейси та напрямки. Після того, як угода почне діяти в повному обсязі, політ, до прикладу, з аеропорту Мадрида до аеропорту Черкас стане предметом домовленостей авіакомпанії та аеропортів.

Директор консалтингової компанії Friendly Avia Support Олександр Ланецький у коментарі "Парламент.UA" зазначив, що до вересня цього року українська влада встановила ліберальний режим перевезень з більшістю країн. Це зокрема дозволило ірландському лоукостеру Ryanair та угорському Wizzair відкрити рейси в міста України з Німеччини, Польщі та балтійських країн.

Водночас залишалися ще з десяток країн Євросоюзу, які тримали "авіаційну оборону". Серед них – Франція, Нідерланди, Фінляндія, Бельгія, Чехія, Хорватія, Словенія, Румунія.

У багатьох із них зберігалася висока ціна на квитки та відкладений попит. Саме їхні перевізники всіма силами і лобіювали затягування підписання угоди з Європейської сторони. Саме туди і будуть відкриті більшість нових рейсів авіакомпаній. Поки ми бачили тільки заяву Wizzair про відкриття більшої кількості нових рейсів, – зазначив Олександр Ланецький.

Дійсно, в угорському лоукостері заявили про плани розширення у 2021-2022 роках. З Києва хочуть запустити 12 нових напрямків, зі Львова — 9, Одеси — 3 та 2 — з Харкова. Крім того, літаки Wizz Air з України почнуть літати у чотири нові країни: Іспанію, Францію, Бельгію та Нідерланди. Для реалізації таких планів авіакомпанія хоче збільшити кількість літаків, які курсують з України, з 4 до 11.

Нагадаємо, що згадана угода – багатостороння. Вона надає учасникам можливість здійснювати обльоти територій один одного, тобто встановлює режим "відкритого неба". ​​Основна мета її створення ґрунтувалася на вільному доступі до ринку всіх компаній, рівних умовах конкуренції та загальних правилах, включаючи сфери безпеки, безпеки управління повітряним рухом, соціальних питань та навколишнього середовища.

Читайте також

1