Обслуговування українською: хто найчастіше скаржиться на порушення "мовного закону"

Від початку дії закону до омбудсмана надійшло понад 600 скарг
Обслуговування українською: хто найчастіше скаржиться на порушення "мовного закону"
Кафе (фото: Pexels)
12 Лютого 2021, 17:19
читать на русском

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь розповів, що найбільше скарг щодо порушення "мовного закону" надійшло з Києва та Київської області. Кількість цих скарг становить майже половину від усіх отриманих заяв.

Про це повідомила пресслужба мовного омбудсмана.

Так, від 16 січня до 11 лютого до омбудсмана звернулося 605 громадян щодо захисту прав громадян на отримання інформації та послуг державною мовою, усунення перешкод та обмежень у користуванні державною мовою, надання консультацій та додаткової інформації.

Найбільше звернень та скарг продовжує надходити із Києва та Київської області – 276, - йдеться у повідомленні.

Зазначається, що у східних, південних та західних областей України - незначна кількість можливих порушень. Зокрема, у Луганській області поскаржились лише семеро людей, У Миколаївській – шість, у Донецькій – чотири, у Тернопільській – чотири. У Херсонській, Рівненській, Івано-Франківській, Закарпатській та Хмельницькій областях по два звернення.

Читайте також

Так, переважна більшість, а саме 281 звернення, стосується відсутності української версії сайтів про надання послуг та інтернет-магазинів. Водночас 126 громадян поскаржилися на порушення своїх прав, перешкоди та обмеження у користуванні державною мовою у сфері обслуговування. Найбільше таких порушень виявили кияни - 53.

Мовний омбудсман продовжує отримувати інформацію щодо використання недержавної мови депутатами місцевих рад міст Миколаєва, Одеси, Дніпра, Запоріжжя та щодо можливих порушень мовного законодавства у сфері освіти.

Нагадаємо, що 16 січня 2021 року відбувся остаточний перехід сфери обслуговування на державну мову. Набуває чинності стаття 30 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної", за якою усі заклади, що працюють у сфері обслуговування, повинні перейти на державну мову.

Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь повідомив, що від 16 січня надійшло понад 400 скарг через обслуговування не українською мовою.

Читайте більше у нашому матеріалі: "Люди хочуть чути українську, навіть у пивній: сфера послуг про мовний закон".

1