Новий скандал у Мінкульті: під час війни на виготовлення англомовного кулінарного шоу витратили понад 8 мільйонів гривень

Один випуск шоу коштує понад 260 тисяч гривень
Новий скандал у Мінкульті: під час війни на виготовлення англомовного кулінарного шоу витратили понад 8 мільйонів гривень
2 Жовтня 2023, 18:37
читать на русском

На виготовлення лише одного випуску англомовного кулінарного шоу Chefs Next Door вебпортал The Gaze, який створило Державне підприємство "Мультимедійна платформа іномовлення України" ("МПІУ") за гроші Міністерства культури України, витрачає 261 тис. гривень бюджетних коштів. Всього на виробництво Chefs Next Door вже витрачено понад 8 млн гривень.

Про це йдеться в журналістському розслідуванні Незалежного антикорупційного центру NGL.media.

Загалом The Gaze публікує на сайті та на цифровій платформі відеохостінгу YouTube 7 програм з не зовсім зрозумілою періодичністю. Чотири з них – лялькове шоу Hidden Angle, суспільно-політична програма Talk For More, кулінарне шоу Chefs Next Door та гумористичне шоу European Edge – виготовляє ТОВ "Маркер Медіа", яке уклало з ДП "Мультимедійна платформа іномовлення" 12 угод на виробництво контенту до кінця року на загальну суму понад 26 млн гривень.

Найдорожче коштує кулінарне шоу – 261 тис. гривень за 1 випуск, кожен з яких збирає на YouTube в середньому 900 переглядів. При цьому на виробництво Chefs Next Door вже витрачено понад 8 млн гривень.

Сьогодні офіційним власником ТОВ "Маркер Медіа" є 33-річний Денис Сезін з Бучі. Проте до 2016 року ця компанія належала відомому російському шоумену Олександру Цекало та білорусу Руслану Сорокіну.

Денис Сезін переконаний, що створені ним програми мають великий успіх закордоном, зокрема на телебаченні: "Наскільки мені відомо, там гарні рейтинги цих програм". Однак його слова суперечать офіційній відповіді ДП "МПІУ", у якій стверджується, що всі програми The Gaze доступні виключно в онлайні та взагалі не транслюються на телебаченні.

Відеоролики The Gaze, окрім сайту, публікують також на однойменному Youtube-каналі, який має наразі 6,55 тис. підписників і менш як 2,8 млн переглядів.

Загалом сайт The Gaze, на розробку і адміністрування якого уже витрачено понад 11,6 млн гривень, не мати попиту - за 4 місяці сайт має трохи близько 65 тис. візитів. Для порівняння – англомовна версія "Укрінформу", яка також фінансується з держбюджету, за той же період зібрала близько 8,8 млн візитів. Натомість приватний The Kyiv Independent отримав за цей час понад 18 млн візитів.

Нагадаємо, 20 липня очільник Мінкультури та інформполітики Олександр Ткаченко подав керівнику українського уряду Денису Шмигалю свою заяву про відставку. Він пояснив це рішення "хвилею непорозуміння щодо важливості культури під час війни". За його словами, і приватні, і бюджетні кошти під час війни на культуру не менш важливі, ніж на дрони.

Перед тим стало відомо, що телеканал FREEДОМ оголосив тендер на закупівлю послуг з виробництва новорічного серіалу "Санаторій "Незабудка" на 10 мільйонів гривень. Пізніше виявилося, що за 33 млн грн знімуть інший комедійний серіал "СМТ Інгулець".

Президент Володимир Зеленський того ж дня попросив Шмигаля розглянути заміну міністра Ткаченка.

Наступного дня голова Верховної Ради України Руслан Стефанчук повідомив, що до парламенту надійшла заява від Ткаченка про звільнення з посади міністра культури та інформаційної політики України "за власною ініціативою".

Читайте також

1