Ціна на проїзд у столичному метро зросте: у скільки обійдеться поїздка на роботу

Чому метро дорожчає та скільки коштує підземка за кордоном
Ексклюзив
Ціна на проїзд у столичному метро зросте: у скільки обійдеться поїздка на роботу
Київське метро (Фото: УНІАН)
31 Травня 2021, 11:40
читать на русском

Здорожчання проїзду в столичному метро анонсували цього місяця. Окрім того, у Київській міській адміністрації пообіцяли підвищити ціни на весь муніципальний транспорт. Хоча приватні перевізники підвищили ціни на деякі маршрутки до 10 гривень ще у квітні. Скільки доведеться киянам викласти за дорогу на роботу та назад громадським транспортом і ціни на метро за кордоном з’ясували у Парламент.UA.

Скільки коштуватиме метро в Києві після здорожчання

Проїзд у Громадському транспорті столиці має коштувати більше, заявили у Київській міській адміністрації. Зокрема депутат КМДА Дмитро Білоцерківець пояснив, що комунальні перевізники Києва працюють в мінус, відтак мільярдні збитки доводиться компенсувати зі столичного бюджету.

А щодо суми здорожчання відзначив, вартість проїзду повинна бути компромісною та влаштовувати і пасажира, і перевізника. При цьому Білоцерківець зазначив, що ціна на проїзд у транспорті не перевищить 20 гривень.

Якщо ціна за паливо, електроенергію зростає, то і збільшується проїзд. Ні 25 гривень, ні 20 - не буде, - заявив Білоцерківець.

Здорожчання вартості проїзду у столичній підземці підтвердили у "Київському метрополітені". Підвищення цін пояснили збитковістю роботи метро.

Своєю чергою заступниця начальника "Київметрополітену" Наталка Макогон зазначила, собівартість однієї поїздки становить нині понад 20 гривень. Втім скільки вартуватиме проїзд у метро після здорожчання ще не затвердили. Макогон запевнила, наразі економісти та фахівці управління з цінової політики КМДА аналізують це питання, та наголосила, місцева влада знає про можливості міського бюджету, рівень зарплат жителів Києва і стан комунальних підприємств. Тож тариф буде компромісним. Окрім того, переглянуть систему проїзних квитків, аби містяни могли заощаджувати.

Я думаю, що люди з розумінням поставляться до нового тарифу на проїзд, оскільки зараз вибудовується варіант, розрахований на реальні можливості киян, - розповіла Наталка Макогон.

Читайте також

Скільки коштує проїзд у метро закордоном

Для початку зазначу, що Київське метро відкрили у 1960 році. Воно має 3 лінії та 52 станції. Щодня київською підземкою користуються 1,3 мільйона осіб.

Вартість однієї поїздки наразі складає 8 гривень. У той час як мінімальна зарплата в Україні складає від січня цьогоріч 6 тисяч гривень на місяць.

метро

(Фото: Київський метрополітен)

Стамбульський метрополітен молодший за київський, його збудували у 1989 році. Він має 6 ліній та 104 станції, окрім того, нині його активно розбудовують. Щодня у стамбульській підземці їздить 1,36 мільйона людей. Разова поїздка коштує 7 лір, тобто майже 23 гривні.

Однак є ще проїзний електронний квиток на фіксовану кількість поїздок, що робить пересування метрополітеном дешевшим. Наприклад, 2 поїздки вже обійдуться в 11 лір (36 грн), а три - у 15 лір (49).

Ще в місті працює İstanbulkart - універсальний проїзний на всі види міського муніципального транспорту. Сама картка коштує 6 лір (19,6 грн), ще 4 (13 грн) потрібно одразу ж покласти на рахунок. З нею одна поїздка на міському транспорті включно з метро вартуватиме 3,5 ліри (9,8 грн).
Також у стамбульському метро пересадка іншу лінію - платна.

Мінімальна заробітна плата станом на цей рік в Туреччині складає близько 3,5 тисяч лір, що становить трохи більше 11 тисяч гривень.

(Фото: Метро Стамбула)

Паризьке метро щодня перевозить щодня по 5 мільйонів пасажирів. Перша лінія відкрилася у 1900 році. Нині паризький метрополітен нараховує 16 ліній та 303 станції. Разовий проїзд там вартує 1,9 євро, що приблизно 33,50 гривень.

При цьому мінімальний рівень оплати праці за минулий рік у Франції склав 1500 євро, тобто понад 50 тисяч гривень.

Метро Парижа (Фото з відкритих джерел)

Лондонський метрополітен - найперший у світі, його відкрили у 1863 році. Щоденний пасажиропотік там близько 3 мільйонів людей. Він має 11 ліній та 270 станцій.

Система оплати проїзду у Лондоні досить непроста. Місто поділене на 9 транспортних зон, зокрема метрополітен курсує у 6 з них. Вартість однієї поїздки залежатиме від того, скільки таких транспортних зон ви перетнули на своєму маршруті. Тож, наприклад, поїздка в межах однієї транспортної зони обійдеться у 4,9 фунта стерлінгів, тобто аж 155 гривень. А перетнути усі 6 транспортних зон вартуватиме 6 фунтів стерлінгів, тобто 232 гривні.

Однак зазначу, що з єдиним електронним квитком Oyster Card, який вартує 5 фунтів стерлінгів (195 грн), поїздка у метрополітені обійдеться дещо дешевше. Втім за цією карткою вартість проїзду у годину пік буде вищою за поїздку в інший час. Наприклад, поїздка через всі транспортні зони з цією карткою вартуватиме 3,1 фунта стерлінгів (116 грн), а у годину пік вже 5,10 (194 грн).

Мінімальна зарплата у Великій Британії становить 1544 фунти стерлінга на місяць, тобто понад 59 тисяч гривень.

(Фото: Метро Лондона)

Нью-Йоркський метрополітен - найбільший за протяжністю колій, запрацював у 1904 році. Він включає 36 ліній та 472 станції. Щоденний пасажиропотік там становить 5,2 мільйона. Вартість однієї поїздки лишається незмінною вже досить довгий час - 2,75 долара, тобто 55 гривень.

Мінімальна оплата праці за робочу годину у США складає 7,25 долара. Тож якщо людина працюватиме по 8 годин на день 20 робочих днів отримає - 1160 доларів, тобто 31,8 тисячі доларів.

(Фото: Метро Нью-Йорка)

Пекінський метрополітен збудували у 1969 році. У ньому 21 лінія та 370 станцій. Щодня ним їздять понад 6 мільйонів осіб на день. Мінімальна вартість поїздки, залежно від відстані, яку проїхав пасажир, становить - 3 юані, тобто 12,8 гривні - це за подолання 6-кілометрової відстані, а проїхати від 22 кілометрів уже обійдеться у 6 юанів (25,6 грн). А от поїздка, наприклад, від аеропорту до міста вартуватиме вже 25 юанів - це 106 гривень.

Мінімальна зарплата в Китаї складає 2480 юанів, тобто 10,5 тисяч гривень.

Метро Пекіна (Фото з відкритих джерел)

Московський метрополітен має активніший пасажиропотік, ніж навіть пекінський - 6,5 мільйонів людей на день. Його відкрили у 1935 році, там збудували 15 ліній та 234 станції. Вартість однієї поїздки 60 рублів, тобто 22 гривні. Однак з електронною карткою разова поїздка обійдеться дешевше - у 42 рублі (15,6 грн).

Водночас мінімальна зарплата в Росії цьогоріч складає 12 792 рублі, тобто 4754 гривні.

Метро Москви (Фото з відкритих джерел)

Варшавський метрополітен геть молодий, він з’явився лише у 1995 році та має всього 2 лінії та 34 станції. Щоденний пасажиропотік там - понад 500 тисяч осіб. Вартість проїзду у Варшаві на всі види громадського транспорту однакова і, як і в Лондоні, залежить від кількості транспортних зон, які пасажир перетнув на своєму маршруті. Хоча там їх всього дві - міська зона та передмістя. Також на ціну проїзду впливає кількість часу тривала поїздка. Разовий квиток на проїзд у двох транспортних зонах, що зайняв 20 хвилин обійдеться у 3,4 злотого, тобто 22,4 гривні, а квиток на 90 хвилин вже вартуватиме 7 злотих (52 грн).

При цьому мінімальна зарплатня становить 2800 злотих, тобто 20,9 тисячі гривень.

Метро Варшави (Фото з відкритих джерел)

1